Gotovo trećina od oko 12 miliona kvadratnih metara tržnih centara koji su trenutno u izgradnji u Evropi, gradi se u Turskoj, ali se dosta njih „podiže“ i u Rusiji, Ukrajini, Poljskoj, Italiji i Francuskoj.
U Turskoj se sada gradi 3,7 miliona kvadratnih metara trgovačkih centara, a prema istraživačkoj kompaniji „CB Ričard Elis“, Turska, a posebno Istanbul, gde se zida 37 takvih centara, i dalje će biti najzanimljivija za takve projekte, prenosi portal Indikator.ba.
Najveći projekti su Axis Ejup AVM, koji se prostire na 150 hiljada kvadratnih metara, i Jeni Istanbul sa 138 hiljada kvadratnih metara.
Inače, dosta „šoping molova“ se gradi u istočnoj Evropi. Tako je u Rusiji trenutno u izgradnji oko 2,9 miliona kvadratnih metara novih tržnih centara. Razlog je pre svega rast ekonomije, što donosi veću kupovnu moć.
U Moskvi će biti sagrađena približno polovina svih ruskih trgovačkih centara, koji će biti završeni u naredne dve do tri godine.
Takođe, investitori u susednoj Ukrajini su veoma aktivni, pa će se površina novih trgovačkih centara do kraja sledeće godine povećati za oko 40 odsto.
U Evropi će već ove godine biti otvoreno 1,5 miliona kvadratnih metara tržnih centara, od čega više od polovine u Turskoj, a radi se na izgradnji ukupno 100 trgovačkih kompleksa.
Među zapadnim evropskim državama Francuska i Italija zbog sve slabije ekonomije imaju sve manje projekata, dok su neki potpuno zaustavljeni, a kod mnogih drugih vreme gradnje se produžava zbog čega se veliki broj njih otvara kasnije nego što je prvobitno bilo planirano.
Analitičari ocenjuju da rast investicija u nove trgovačke centre ne iznenađuje, jer u istočnim državama, među kojima je na prvom mestu Turska, srednji sloj stanovništva rapidno raste.
Resenje je prosto, dajte narodu standard i neće biti potrebe za „sivom ekonomijom“ tj PREŽIVLJAVANJEM