Svet

05.08.2024. 15:51

Autor: Nova ekonomija

Lizing, sve popularniji rešenje za kupovinu električnih vozila u Srbiji

Foto: Pixabay

Svet

05.08.2024. 15:51

U Srbiji se sve više automobila nabavlja putem lizinga, a značajan deo toga otpada na električna vozila. Prema podacima Asocijacije lizing kompanija Srbije (ALCS), vrednost nabavke električnih automobila putem lizinga se duplirala – sa 16,4 miliona evra u 2022. godini na 33,8 miliona evra u 2023. godini.

Predstavnici lizing industrije veruju da će proizvodnja povoljnijih električnih automobila u Kragujevcu i potencijalno povećanje državnih subvencija dodatno podstaći rast ovog trenda.

ALCS planira da Ministarstvu finansija uputi predlog za ukidanje PDV-a na kamatu, čime bi lizing vozila postao još povoljniji, piše portal Biznis&Finansije.

Globalna prodaja potpuno električnih modela porasla je sa deset miliona u 2022. godini na 14 miliona u 2023. godini, a očekuje se da će ove godine dostići 17 miliona. Najveće tržište za električna vozila je Kina, a slede Evropa i SAD.

U Srbiji, električna vozila trenutno čine samo jedan odsto ukupnog broja automobila, dok je taj procenat u Evropskoj uniji između 12 i 14 odsto.

Ipak, broj električnih automobila na domaćim putevima raste, sa 1.700 registrovanih sredinom 2023. godine na 2.699 početkom ove godine.

Boris Stević, član Upravnog odbora ALCS, naglašava važnost ukidanja PDV-a na kamatu kako bi lizing vozila bio još povoljniji.

Proširenje infrastrukture za punjenje električnih vozila, kao i početak proizvodnje električnog Fiata „Pande“ u Kragujevcu, dodatno će doprineti većoj zastupljenosti ovih vozila na srpskim putevima.

Jauković napominje da će cena hibridnog Fiata „Pande“ biti oko 15.000 evra bez dodatne opreme, dok će potpuno električni model koštati 20.000 evra. Veće državne subvencije mogle bi učiniti „Pandu na struju“ jednim od najjeftinijih novih automobila na domaćem tržištu.

Najveći klijenti lizing kompanija u Srbiji su privrednici koji se sve više okreću održivom poslovanju. IKEA, na primer, zahteva od svojih dobavljača da se pridržavaju ESG standarda, dok sama kompanija „ozelenjava“ svoj vozni park.

Preduzeća takođe ulažu u „zelene“ projekte kao što su solarni paneli, što se pokazalo isplativim za velike potrošače struje.

Jauković ističe da je interesovanje za ulaganje u infrastrukturu za proizvodnju energije iz održivih izvora u porastu, posebno među preduzećima sa velikim potrošnjama struje kao što su logistički centri i proizvodne hale.

Interesovanje fizičkih lica za nabavku električnih vozila je još uvek manje u odnosu na preduzeća, ali se očekuje da će najavljeni kragujevački modeli poboljšati situaciju.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.