
Šta je 5G mreža?
Sva tri mobilna operatera koja posluju u Srbiji, objavila su da su pustila 5G mrežu. Međutim, malo ko zna šta je zapravo 5G mreža i zašto je ona značajna, da li je opasna po zdravlje i da li ćemo kada upalim...
Da li više volite da imate kancelariju u svoja „četiri zida“ ili ste pobornik open spejsa, jedne velike kancelarije u kojoj sedite sa nekoliko drugih kolega?
Mišljenja su podeljena. Nekada „open space“ kao koncept gotovo da nije postojao, danas je otvoren prostor sinonim za druželjubivost i deljenje.
S druge strane, zasebna kancelarija nudi privatnost i mir. Pitanje je samo koju vrstu prostora poslodavac – ukoliko postoji mogućnost za to, naravno – treba da odabere kako bi zaposleni bili motivisani za rad?
Kao što sugeriše naziv, otvoreni prostor je otvoreni kancelarijski prostor bez pregrada ili hodnika. Ova vrsta radnog prostora omogućava kolegama da rade zajedno u jednom prostoru. Obično je opremljen radnim stolovima za dve do šest osoba.
Privatna kancelarija je radni prostor idealan za kompanije koje žele da uživaju u pogodnostima coworking prostora, a da pritom zaposleni imaju privatnost.
Ovakve kancelarije su opremljene pregradama ili zidovima, koji služe, između ostalog, i kao zvučna izolacija. Zaposleni imaju tako veći osećaj privatnosti i mogućnost da sačuvaju neke poverljive informacije.
U otvorenom prostoru zaposleni najčešće zauzima u proseku četiri do pet kvadratnih metara. Privatne kancelarije, s druge strane, obično su veće, od 10 do 15 kvadratnih metara.
Kompanije koje se odluče za otvoren prostor mogu smestiti više zaposlenih na manjoj površini. To znači da im open space u stvari štedi prostor i naravno smanjuje troškove.
Ujedno se štedi i na troškovima opremanja jer takvim kancelarijama nisu potrebna vrata, na primer, već samo nameštaj – stolice, stolovi, računari, aparati za kafu, eventualno cveće ili slike, za dekoraciju.
Još jedna od prednosti open spejsa je što menadžeri i zaposleni mogu raditi za istim stolom, tako da to na neki način poboljšava komunikaciju, ubrzava je, a lakše je i za praćenje projekata.
Za razliku od otvorenih prostora koji mogu biti bučni, jer je previše telefona koji zvone, privatne kancelarije su odlične za – koncentraciju.
Biti stalno okružen drugim ljudima može biti i izvor stresa, zato privatna kancelarija može biti poput sigurnog prostora za zaposlenog, koji mogu da ga personalizuju, tako što će doneti svoje fotografije, ukrasiti ga po svojoj želji, doneti svoje biljke.
U privatnoj kancelariji sve što je potrebno da biste razgovarali o poverljivoj temi jeste da – zatvorite vrata. To je ono čega u open spejs konceptu kancalerije nema.
Otvoreni prostori i pojedinačne privatne kancelarije imaju svoje prednosti i nedostatke. Zato sve više kompanija usvaja hibridni model, a to je otvoreni prostor, plus pojedinačne kancelarije.
Neke kompanije imaju zajedničke radne sobe, sale za sastanke, zone za opuštanje, za izolaciju… Ova vrsta prostora se naziva fleksibilnom kancelarijom.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Sva tri mobilna operatera koja posluju u Srbiji, objavila su da su pustila 5G mrežu. Međutim, malo ko zna šta je zapravo 5G mreža i zašto je ona značajna, da li je opasna po zdravlje i da li ćemo kada upalim...

U domovima se sve češće koriste uređaji koji međusobno komuniciraju i obavljaju zadatke bez stalnog nadzora. Svetlo, grejanje, sigurnosni sistemi i aparati mogu da rade po pravilima koja korisnik postavi. ...

Crni petak je iza nas, ali popusti još uvek traju. U petak, 28. novembra započeto je sezonsko sniženje u trgovinskim lancima, ali i uslužnim objektima. Trgovci su obećali sniženja i do 50 odsto, a Nova ekono...

Svega još par dana nas razdvaja do čuvenog Crnog petka koji bi po pravilu trebalo da bude jedan od dana kada pojedinac najjeftinije može da kupi sve moguće potrepštine, a da ne ostane bankrot. Međutim, da li...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE