Epic Games, kompanija koja stoji iza igre Fortnite, vraća se na iOS platformu putem lansiranja Epic Games Store za mobilne uređaje u Evropskoj uniji. Ova vest dolazi nakon što je Apple uklonio Fortnite iz svoje prodavnice aplikacija 2020. godine, zbog svađe oko transakcija unutar igre.
Epic Games Store, koji je prvobitno lansiran za PC i Mac 2018. godine, sada je dostupan za preuzimanje na iPhone uređajima u EU i na Android uređajima širom sveta.
U ovoj mobilnoj verziji prodavnice su lansirane tri igre koje je razvila kompanija Epic, uključujući Fortnite, Rocket League Sideswipe i Fall Guys.
Pored toga, Epic planira da uvede i druge igre i aplikacije kroz saradnju sa spoljnim developerima, koristeći i alternativne prodavnice kao što je AltStore.
Razlog zbog kojeg je Fortnite uklonjen iz App Store-a 2020. godine bio je taj što je Epic omogućio igračima da direktno kupuju V-Bucks, zaobilazeći Apple-ov sistem naplate koji uzima 30 odsto provizije.
Sličnu akciju preduzeo je i Google, uklonivši igru sa svoje Play prodavnice. Ovaj potez doveo je do sudskih sporova između Epic-a i kompanija Apple i Google, podseća Polygon.
Povratak Epic Games Store-a na iOS omogućen je zahvaljujući Aktu o digitalnim tržištima Evropske unije, koji zahteva da veliki tehnološki „čuvari“ omoguće interoperabilnost svojih platformi sa spoljnim aplikacijama i servisima.
Međutim, van granica EU, Epic-ove igre i prodavnica neće biti dostupni na iOS-u u dogledno vreme.
Epic je izjavio da Apple i dalje blokira pristup njihovim sadržajima svim korisnicima iOS-a izvan Evrope.
Proces instalacije Epic Games Store-a na iOS i Android platformama ostaje složen, sa čak 15 koraka koje je potrebno proći, zbog namerno komplikovanih instalacionih procedura koje su uveli Apple i Google.
Ipak, Epic motiviše korisnike nudeći ekskluzivne sadržaje unutar igre za one koji uspešno preuzmu njihovu prodavnicu.
Epic Games planira da iskoristi ovaj period do kraja godine kako bi što više korisnika preuzelo njihovu aplikaciju, čime bi kasnije olakšali korišćenje dodatnih igara i aplikacija.
Strategija kompanije je slična onoj koju su koristili na PC platformi, gde su besplatne igre igrale ključnu ulogu u privlačenju korisnika.