U Nemačkoj prodaja polovnih vozila doživljava pravi bum, dok je prodaja novih automobila dostigla najniži nivo od ujedinjenja dve Nemačke.
I najveći „igrači“ poput „BMV grupe“, „Mercedes-Benca“ i „Folksvagen grupe“ na razne načine su se uključili u tržište polovnih vozila prodajući ih preko svojih dilerskih mreža.
Tako je, na primer, za polovna vozila „Mercedes-Benca“ moguće dobiti, za samo 15 minuta, finansijsku podršku, kredit ili lizing „Dajmler bankinga“.
Razlog za okretanje tržištu polovnih vozila je najniži nivo prodaje novih automobila od ujedinjenja dve Nemačke.
Vrednost odobrenih kredita i lizing ugovora na tržištu „polovnjaka“ prošle godine je porasla za 10 odsto, na više od osam milijardi evra, a u ovoj se očekuje još snažniji rast.
Skoro sedam miliona vozila je prošle godine „izmenilo“ vlasnike, što je najviše u poslednjih deset godina i dvostruko više od prodaje novih automobila.
Da bi sačuvao korak, „Folksvagen“ je od aprila pokrenuo „Leasingboerse“, aplikaciju na veb-stranici na kojoj se nude kompanijski „dobro očuvani“ automobili.
U ovoj kompaniji smatraju da će rast tržišta polovnih automobila u Evropi dostići u narednim godinama rast od 50 odsto.
U borbi za svakog kupca kompanije se utrkuju i u tome ko će budućem vlasniku „polovnjaka“ ponuditi što više. Počevši od garancije i podrške prilikom osiguranja, pa do toga da se, poput „Dajmlera“, kompanije odlučuju i na takozvani kar-šer.
Naime, „Dajlmer“ ima projekat „Car2go“ u kojem nudi, u 20 gradova u sedam zemalja, 7.300 „smartova“ (dvoseda) koji mogu da se iznajme bukvalno za minut, a BMV se sprema da uloži oko 100 miliona evra u sličan projekat.
Ipak, svi smatraju da će prodaja polovnih kola tek postati veliki biznis.
„Mercedes“ u Frankfurtu ima svoj izložbeni prostor gde prodaje korišćene automobile, od kojih neki imaju i dvogodišnju garanciju.
Prodaja polovnih automobila BMV-a, kroz prodajnu mrežu ove kompanije, u Nemačkoj je porasla za oko 13 odsto u poslednjih pet godina i dostigla je 250.000 vozila u prošloj.
Pri tome su vozila koja nudi bavarski gigant u takvom stanju da (i sa cenom) konkurišu nekim novim modelima takođe poznatih marki.
„Gotovo svi mladi koji završe neki od tehničkih fakulteta brzo i lako dobijaju posao“
Potpuno tačno, ali ne u Srbiji.