Srbija

18.09.2024. 15:11

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Asocijacija medija (AsMedi) produžila konkurs na temu „Vizualizacija medijske scene“

Mediji Foto: Freepik - Rochak Shukla

Srbija

18.09.2024. 15:11

Asocijacija medija (AsMedi) produžila je konkurs na temu „Vizualizacija medijske scene”, za mlade vizuelne umetnike do 35 godina. Rok za prijavu radova je sada 27.septembar 2024. godine, navodi se u saopštenju

Konkurs je otvoren kroz projekt „Improving ASMEDI Newsletter – Framing media perspectives for new time and new audience“ i realizuje se u okviru #SustainMedia Programme, koji kofinasiraju Evropska unija i Nemačko Savezno ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj.

Sadržaji nastali tokom realizacije projekta isključiva su odgovornost Asocijacije medija i ne odražavaju nužno stavove EU ili Nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj.

Autorima deset najboljih radova biće dodeljena nagrada u pojedinačnoj vrednosti od 200 eura, bruto (protivvrednost u dinarima), kao i promocija na platformama Asocijacije medija.

Najbolje radove biraće žiri u sastavu: likovni umetnik Jugoslava Vlahovića, dizajner Slavimir Stojanović Futro i arhitekta Andrej Josifovski Pijanista.

Cilj Konkursa je da se afirmišu mladi vizuelni umetnici koji će na kreativan način prikazati jednu od najčešćih tema u medijima. Najboljih deset radova, po izboru žirija, biće prikazani na izložbi u organizaciji Asocijacije medija i u okviru AsMedi Newsletter-a.

Teme: 

TEMA 1: Nasilje nad novinarima

Srbija spada među države u kojima je počinjen najveći broj napada na novinare, čime su ugroženi njihova bezbednost i integritet, pokazao je novi izveštaj Saveta Evrope.

Crnu novinarsku hroniku dodatno opterećuju i mnogi sudski procesi, koji traju već decenijama: od svakodnevnih napada, do najtežih krivičnih dela – ubistava…

TEMA 2: Lažne vesti

Svedoci smo da su lažne vesti interesantnije od istinitih, te da veliki broj medija koristi tu opasnu atraktivnost, kako bi povećali svoje brojke čitanosti i gledanosti.

Portal Fake news tragač, svake godine, radi analizu medija, koji šire lažne i manipulativne vesti. Osim uznemiravanja javnosti, to je i direktna opasnost za novinarsku profesiju, čije su osnovne tekovine – tačnost i istinitost…

TEMA 3: Veštačka inteligencija i mediji (AI i mediji)

Pitanje korišćenja veštačke inteligencije i zaštite od zloupotrebe u medijima, nametnuto je razvojem novih tehnologija. Stručnjaci tvrde da će do 2026. godine većinu sadržaja na Internetu proizvoditi upravo AI, to se odnosi i na sadržaj u medijima.

Pored alata za kreiranje literarnog sadržaja, unapređuju se i aplikacije koje omogućavaju generisanje foto, audio i video sadržaja…

TEMA 4: Mizoginija u medijima

Mizoginija je mržnja, ili odbojnost prema ženama, ili devojčicama i ona se manifestuje na mnogo različitih načina, uključujući kao polna diskriminacija, ponižavanje žena, nasilje prema ženama i seksualna objektifikacija.

U poslednje vreme, mizoginija je veoma učestala pojava u našem društvu, tako da su i mediji postali poligon za ovu izuzetno opasnu pojavu…

TEMA 5: Kodeks novinara Srbije

Mediji su dužni da interes javnosti za potpunim, blagovremenim i istinitim informisanjem stave iznad svih drugih interesa.

Profesionalni i etički standardi definisani su u Kodeksu novinara Srbije, i oni služe podizanju ugleda novinarske profesije, propagiraju zalaganje za slobodu mišljenja, izražavanja i nezavisnost medija u celini….

TEMA 6: Mediji i zakon

Zakonska rešenja, koja jasno i precizno definišu pravila rada medija, često su “mrtva slova na papiru”.

Primena zakona je, kao i pravda, često daleka i ponekad nedostižna. 

TEMA 7:  Mediji i politika

Svedoci smo da su mediji često na usluzi političarima i da zaboravljaju svoje profesionalne i moralne uloge:da blagovoremeno i istinito izveštavaju svoje čitaoce, gledaoce i slušaoce i tako javnosti, na uvid, ponude istinitu sliku događaja u društvu za koje su odgovorni…

TEMA 8: Govor mržnje u medijima

Mediji utiču na formiranje javnog mišljenja, služe da obrazuju mlade, ali i upute i informišu sve o dešavanjima i događajima u društvu.

Raznolikosti sadržaja, kojim smo svakodnevno okruženi, ne samo da može da nas nauči koji mediji su pouzdani, nego i da (raz)otkriju onu tamnu medijsku stranu, koja promoviše laži, intrige, sukobe i govor mržnje, kao neprofesionalna i nemoralna sredstva za ostvarenje popularnosti i profita…

TEMA 9: Deca i mediji

Deca, kao najugroženija grupa, često su bespravno izložena javnosti, zarad klikova i profita pojedinih

medija. Svedoci smo da mnogi mediji, ne samo da ne štite decu i njihov identitet, već se utrkuju ko će na senzacionalističkiji, morbidniji i bestidniji način izveštavati o temama, u kojima su najdirektnije ugrožena njihova zakonom zagarantovana prava…

TEMA 10: (Ne)podobnost medija

Značajan problem medija svakako je finasiranje. Nezavisnost je osnovni preduslov za profesionalno ispunjenje svakog novinarskog zadatka, a taj cilj je teško dostići. Zato se lako upada u “zamke” biznisa i politike, čijoj finansijskoj (po)moći mnogi mediji ne mogu da odole… Otud i osnovna podela na podobne i nepodobne, poslušne i neposlušne…

Nažalost, brojni izazovi savremenog novinarstva svode se na puko preživljavanje zarad promocije tuđih ciljeva i interesa, a ne dobrobiti svih građana i opšteg napretka društva. 

Na Konkurs se mogu prijaviti mladi vizuelni umetnici, do 35 godina.

Grafičko rešenje treba da bude dimezija 100X70cm  (landscape) 72 dpi, odnosno 3000X2000 px.

Kompletnu prijavu (Rad, “Prijavni formular na Konkurs” i “Izjava o originalnosti i autorstvu rada”) treba poslati na mejl: edukacija@asmedi.org

Po donošenju odluke i izboru najboljih, Asocijacija medija će organizovati izložbu na kojoj će autori predstaviti svoje radove.

 

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.