Centar za podršku i inkluziju „HelpNet“, uz podršku Nemačke organizacije za međunarodnu saradnju (GIZ) objavio je da je počeo projekat „Unapređenje kvalifikacija i zapošljivosti osoba koje pripadaju teže zapošljivim grupama“.
Cilj projekta je da podrži unapređenje profesionalnih kapaciteta i mogućnosti zapošljavanja žena, samohranih roditelja,osoba sa nižim kvalifikacijama, pripadnika nacionalnih manjina, povratnika i dugoročno nezaposlenih kroz informisanje o programima obuka za obavljanje poslova u sistemu socijalne zaštite, koji su akreditovani kod Republičkog zavoda za socijalnu zaštitu, navedeno je u saopštenju.
„Za pružanje usluga gerontodomaćina/gerontodomaćica, personalnog asistenta i ličnog pratioca deteta, potrebno je da se prođu obuke koje su licencirane i akreditovane kod Republičkog zavoda za socijalnu zaštitu i sa tim sertifikatom osoba može da se zaposli u sistemu socijalne zaštite, kod pružaoca usluga“, izjavila je koordinatorka na projektu Anđela Čeh.
Ona je dodala da se te obuke najavljuju na sajtu Republičkog zavoda za socijalnu zaštitu, ali da te informacije zainteresovani korisnici često ne mogu da pronađu ili teško dolaze do njih.
Zbog toga će u okviru projekta biti razvijena dva digitalna alata – platforma i mobilna aplikacija, piše Beta.
Kako je objašnjeno, platforma zatvorenog tipa, namenjena je stručnim interesnim stranama (Republičkom zavodu za socijalnu zaštitu, Nacionalnoj službi za zapošljavanje i nosiocima licenciranih programa obuka u oblasti socijalne zaštite) za direktnu i efikasnu razmenu informacija o interesovanju za obuke, održanim obukama, uspešnim polaznicima i sertifikaciji.
Mobilna aplikacija namenjena je zainteresovanim građanima i sadržaće informacije o obukama za pružanje usluga gerontodomaćica, personalnog asistenta i ličnog pratioca deteta, uslovima i načinu prijavljivanja i drugim aspektima od značaja za podršku pripadnicima i pripadnicama teže zapošljivih grupa u dostizanju cilja ovog projekta.
„Razvoj planiranih digitalnih alata je veoma značajan za sve uključene strane, uključujući i lokalne samouprave i centre za socijalni rad, imajući u vidu da omogućava bolje rezultate u zapošljavanju najosetljivijih grupa stanovnika“, istakla je konsultantkinja na projektu, Sandra Perić.
Precizirano je da je u Beogradu, Somboru, Novom Sadu, Valjevu, Negotinu i Kragujevcu sprovedeno 12 fokus grupa i 15 dubinskih intervjua, kako bi se prikupili ključni podaci o tome na koji način osobe iz teže zapošljivih grupa pronalaze informacije o postojećim obukama, da li su im te informacije dostupne, transparentne i razumljive, te da se istraži koliko im te obuke pomažu u pronalaženju posla na tržištu rada.
Poseban akcenat stavljen je na analizu prepreka sa kojima se ove grupe suočavaju u pristupu informacijama i obukama, kao i na razumevanje njihovih specifičnih potreba u vezi sa zapošljavanjem.
Preporuke istraživanja pre svega naglašavaju potrebu da obuke za stručne saradnike u socijalnoj zaštiti (personalne asistente, lične pratioce dece i gerontodomaćice) treba jasno odvojiti od ostalih obuka u okviru kontinuirane edukacije za stručne radnike pošto suštinski nisu deo istog portfolija obuka i mogu da otežaju put do informacija.
Takođe, važno je da se u ovoj oblasti što više koriste dobrobiti savremenih tehnologija, koje će omogućiti lakše umrežavanje institucija i organizacija, ali ujedno i dostupnost informacija o obukama, poslovima i svim relevantnim informacijama neophodnim za ove tri vrste zanimanja.
Ima jaja za 11 dinara