Srbija

10.05.2017. 11:43

N1

Autor: Nova Ekonomija

Građani se najviše žale na dugo čekanje, korupciju i neljubaznost u zdravstvenim ustanovama

Srbija

10.05.2017. 11:43

Dugo čekanje, korupcija i neljubaznost zaposlenih u primarnim zdravstvenim ustanovama i javnoj upravi, najčešći su primeri loše prakse koje su građani navodili na portalu mojauprava.rs, izjavila je Jelena Ribać iz Evropskog pokreta u Srbiji gostujuću u Novom danu.

Na sajtu mojportal.rs građani mogu anonimno pisati o tome kakva su njihova iskustva sa javnim uslugama u oblastima primarne zdravstvene zaštite, kod izdavanje ličnih dokumenata i upisa u vrtiće, predškolske ustanove i osnovne škole…

„Kampanja JA u centru pažnje zvanično je lansirana 20. aprila, već pristižu prvi rezultati, a cilj je da formiramo konkretne predloge za javne instituicije kako da poboljšaju svoj rad“, rekla je Jelena Ribać.

Ona je naglasila da iskustva građana treba da budu osnova u kreiranju politike rada u javnim institucijama, ali da su važna i mišljenja i iskustva zaposlenih u tim institucijama.

„Prvi primeri i komentari koje građani ostavljaju na sajtu mojportal.rs, a tiču se primarne zdravstvene zaštite, pokazuju da su najveći problemi građana dugo čekanje, odnos zaposlenih prema njima, gde istuču da bi ljubaznost trebalo da bude na višem novou, a pominje se i korupcija, dok zaposleni pominju nedostatak kadrova i loše tehničke uslove za rad“, navela je Ribać. 

Ona je dodala da visina plate nije među prvim zamerkama koje imaju zaposleni.

„Ono što je zajednička primedba i građana i zaposlenih je organizacija posla, na kojoj bi trebalo da se radi“, rekla je Ribać.

Na pitanje koliko su građani informisani o tome da je država dužna da im obezbedi dobre usluge u javnim institucijama, jer su građani ti koji plaćaju porez i same te ustanove, Ribać je rekla da je 50 odsto građana reklo da nije dovoljno informisano o svojim pravima, kao i da ne znaju kome da se obrate ukoliko su im ta prava ugrožena.

Govoreći o transparentnosti, gošća Novog dana rekla je da je to proces „koji će uvek trajati“.

„Imate željeno stanje da nešto bude idealno…ali pogotovo na našim prostorima, je to nešto gde itekako ima mnogo posla“, rekla je Ribać i dodala da, s obzirom da je reforma javne uprave jedan od uslova u procesu evrointegracija, na tome će morati da se intenzivno radi.

Projekat „JA u centru pažnje“ traje godinu dana i završava se u januaru 2018. godine, ali sajt mojauprava.rs neće prestati da postoji, rekla je Jelena Ribać i pozvala građane da pišu o svojim iskustvima na portalu.

Partner u ovom projektu Evropskog pokreta u Srbiji je Centar za evropsku politiku, uz podršku američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.