Već dve decenije, Mapei oblikuje građevinsku scenu u Srbiji i postavlja standarde kvaliteta. Kao prepoznatljiv lider u industriji, ne samo da nudi vrhunske proizvode, već i kompletna sistemska rešenja koja su stekla poverenje stručnjaka. U razgovoru sa Nenadom Cvetkovićem, generalnim direktorom Mapei Srbija, saznajemo o ključnim postignućima kompanije tokom prvih 20 godina u Srbiji i planovima za budućnost.
U kom segmentu izuzetno konkurentne građevinske industrije u Srbiji se Mapei pozicionirao?
Mapei je uspešno našao mesto u gornjem višem segmentu građevinske industrije, gde se ističe kao lider u proizvodnji visoko kvalitetnih i inovativnih rešenja koja ispunjavaju najviše standarde. Tokom godina, pažljivo smo pratili potrebe tržišta i fokusirali se na saradnju s profesionalnim korisnicima naših materijala. Izgradili smo jake veze s vodećim igračima u građevinskoj industriji i stekli poverenje poslovnih partnera. Zbog toga je Mapei danas u Srbiji sinonim za pouzdanog partnera koji nudi širok spektar rešenja.
Što se budućnosti tiče, verujem da ćemo dodatno učvrstiti svoju poziciju zahvaljujući tehnološki inovativnim rešenjima koja se razvijaju u korporativnim R&D laboratorijama u Italiji.
U kojoj oblasti izgradnje se Mapei sistemi i rešenja najviše koriste?
U Srbiji, naši proizvodi najčešće se koriste u visokogradnji, naročito u stambenim zgradama i velikim stambenim kompleksima, ali nismo ograničeni samo na te sektore. Aktivni smo u svim segmentima građevinske industrije i otvoreni za saradnju sa svima koji prepoznaju vrednost i kvalitet naših proizvoda.
Gde se još uspešno primenjuju Mapei proizvodi?
Rešenjima koja ispunjavaju različite potrebe klijenata i tržišta prisutni smo u raznolikim oblastima izgradnje. U projektu enterijera poslovnog objekta Vega IT u Novom Sadu, na primer, korišćeni su naši materijali za polaganje tekstilnih obloga. U okviru inicijative Red Bull Half Court, učestvovali smo u rekonstrukciji nekoliko javnih košarkaških terena u Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji, među njima i terena KK Partizan na Kalemegdanu, sa posebnim akrilnim premazima za sportske podloge.
Tokom rekonstrukcije Sava Centra, fokus nam je bio na sanaciji betonskog fasadnog omotača specijalnim materijalima koji obezbeđuju dugotrajnost i kvalitet. Na projektu Kule Beograd, recimo, primenjeno je čak 60.000 m² različitih tipova hidroizolacija, a za ovaj rad nedavno smo i nagrađeni od strane centrale nagradom Mapei Grand Prix kao jedan od najboljih globalnih projekata Mapei Grupe u protekloj godini.
Koja rešenja u vašem asortimanu su najbolje primljena na tržištu?
Pre svih, naša ponuda hidroizolacionih rešenja koja obuhvata širok spektar proizvoda, od krovnih i bentonitnih membrana, preko sintetičkih membrana za podzemne delove konstrukcija, do polimercementnih i akrilnih premaza. Stalno proširujemo asortiman dodavanjem tehnološki naprednih proizvoda. Uvrstili smo u ponudu i sisteme za hidroizolaciju na bazi poliuree i poliuretana kako bismo tržištu pružili što kvalitetnija i pouzdana rešenja. Mase za fugovanje izdvajaju se najvećim izborom boja, a industrijski podovi već godinama uspešno pronalaze primenu u garažama, zdravstvenim centrima i proizvodnim pogonima.
Mapei je veoma posvećen očuvanju graditeljskog nasleđa, posebno s obzirom na svoje italijansko poreklo i bogatu baštinu. Koja su glavna postignuća u ovoj oblasti u Srbiji?
Mapei već dugi niz godina razvija specijalizovane proizvode za obnovu istorijskih objekata, sa ciljem očuvanja graditeljskog nasleđa, uz poštovanje autentičnih materijala i tradicionalnih tehnika. Uz podršku naše centrale u Italiji, realizovali smo bitne projekte kao što su obnova manastira Hilandar nakon požara, rekonstrukcija Karađorđeve ulice u Beogradu i renoviranje Velikog stepeništa na Kalemegdanu. Naši proizvodi su korišćeni i prilikom uređenja unutrašnjosti Hrama Svetog Save, gde smo, od 2016. godine, pružali rešenja za završne obloge na podovima, zidovima i kupoli. Trenutno radimo na uređenju Almaškog kraja u Novom Sadu, što smatramo važnim doprinosom očuvanju naše graditeljske baštine.
U okviru Mapei Srbija funkcioniše i Mapei Akademija, centar za edukaciju koji nudi praktične obuke i programe usavršavanja. Kako vidite njenu ulogu u uspehu firme?
Godinama, kroz rad Mapei Akademije, pokazujemo da nam stručno usavršavanje saradnika i korisnika nije samo formalna obaveza, već nešto suštinski važno. Kroz praktične obuke pomažemo partnerima da steknu nova znanja i poboljšaju svoje usluge. Na taj način doprinosimo razvoju stručnosti u industriji i pomažemo im da bolje razumeju i pravilno primenjuju naše inovativne proizvode.
Kada se naši proizvodi koriste na pravi način, rešenja postaju dugotrajnija i pouzdanija, što poboljšava kvalitet svih projekata u kojima se koriste. Svake godine, kroz Akademiju prođe oko 200 klijenata, a broj profesionalaca koji se susreću sa Mapeijem kroz edukacije i seminare je još veći.
Kakav uticaj na vaš uspeh ima podrška globalnog Mapeija?
Podrška globalnog Mapeija nam omogućava stalnu inovaciju. Mapei ne stoji u mestu već neprekidno istražuje i razvija rešenja koja ne samo da ispunjavaju, već i nadmašuju očekivanja tržišta. Ulažemo u tehnologiju i istraživanje kako bismo kreirali proizvode koji su ispred svog vremena i doprinose dugoročnoj održivosti građevinskih projekata. Takođe, posvećeni smo ekologiji i društvenoj odgovornosti, što znači da su naši proizvodi i procesi uvek usklađeni sa najstrožim ekološkim standardima.
Kako planirate da očuvate i unapredite svoj status lidera u građevinskoj industriji?
Naša primarna strategija usmerena je na izgradnju poverenja sa profesionalcima u građevinskom sektoru, a ključnu ulogu u tome ima naš tim. Tokom godina, ovaj tim je oblikovao imidž Mapeija, koji je danas dobro poznat u industriji. Kada pitate naše klijente zašto biraju da sarađuju s nama, odgovor je uvek isti: zbog pouzdanosti — i tima i rešenja koja nudimo.
Stalno radimo na jačanju našeg tima kroz obuke, edukacije i razvoj veština, kako bismo osigurali da svi članovi imaju potrebna znanja i resurse za uspeh. Tako, zajedno rastemo i unapređujemo naše usluge, što dodatno jača poverenje naših klijenata.
Šta Mapei čini posebnim izborom za profesionalce u građevinskoj industriji?
Mapei je brend kojem se veruje, i to zahvaljujući kvalitetu proizvoda, inovacijama i podršci klijentima. Ne želimo da budemo samo dobavljači, već strateški partneri koji pružaju rešenja i podršku potrebnu za dugoročan uspeh u građevinskim projektima. Naš cilj je da stvorimo dugotrajne odnose i osiguramo kvalitet koji traje. Zato nas saradnici u Srbiji biraju već 20 godina.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Država je ponovo donela Uredbu o obaveznoj proizvodnji i prometu hleba od brašna "T-500". Ovom uredbom, propisana je gramaža, sastav ali i maksimalna cena hleba koja se proizvodi od njega.Tako je Uredbom...
U prisustvu Delegacije Evropske unije u Srbiji, u Beogradu su danas predstavnici Uprave Ministarstva poljoprivrede Srbije za agrarna plaćanja i adekvatnih tela Crne Gore i Severne Makedonije potpisali sporaz...
U Srbiji je u proteklih nekoliko godina takozvani "Crni petak", dan kada prodavci tradicionalno nude velike popuste, postao veoma popularan način za brzo privlačenje velikog broja kupaca. Iako neke kompanije...
Iako za izgradnju gradskih stadiona u Leskovcu, Zaječaru i Loznici ni studija opravdanosti još nije napravljena, za njih je ukupno potrošeno 11,8 milijardi dinara, odnosno oko 100 miliona evra. Kako navodi S...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok