Tech

26.10.2024. 12:02

Nova Ekonomija/PoslovniPuls

Autor: Anica Kovačević

Hrvatska i Srbija: Dvoboj na Balkanu za titulu „gejming šampiona“

Foto: freepik

Tech

26.10.2024. 12:02

Industrija videoigara u Srbiji i Hrvatskoj zabeležila je značajan rast tokom 2023. godine, što ove dve zemlje sve više pozicionira kao ključne aktere na evropskom gejming tržištu. U Srbiji je 15 najuspešnijih kompanija generisalo preko 175 miliona evra prihoda u 2023 godini, a najveći deo prihoda dolazi iz direktne prodaje igara.

Srpska gejming industrija u 2023. godini beleži preko 4.300 zaposlenih sa rastom od 31 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Ključna tržišta za kompanije iz Srbije su SAD, Velika Britanija i Nemačka.

S druge strane, u Hrvatskoj je tokom protekle godine broj zaposlenih dostigao 532 – što je rekordni broj za tu industriju.

Takođe, broj firmi sa više od deset zaposlenih u Hrvatskoj udvostručen je u odnosu na 2019. godinu, što ukazuje na stabilan razvoj sektora, piše PoslovniPuls.

Istovremeno, hrvatske igre beleže visoku popularnost na platformi Steam, gde su tri puta zastupljenije u odnosu na igre iz drugih zemalja.

PoslovniPuls ističe kako se u Hrvatskoj posebno naglašava činjenica da čak 23 odsto studija odbija finansijske prilike koje uključuju kockarske mehanizme ili nepošteno reklamiranje, „čime se pokazuje visok stepen profesionalnosti i etičnosti unutar industrije“.

Razvoj igrica i izazovi

Obe industrije, srpska i hrvatska, se oslanjaju na inovacije kako bi održale tempo razvoja.

U Hrvatskoj, čak 68odsto proizvođača koristi veštačku inteligenciju u razvoju igara, čime optimizuju kreativne procese i poboljšavaju produkciju.

U Srbiji, naglasak je na originalnom IP-u, pri čemu čak 57 odsto kompanija razvija originalne igre.

U 2023. godini, u Srbiji je objavljeno 51 nova igra, dok je u razvoju čak 94 novih naslova, što dodatno potvrđuje kreativni potencijal domaće scene.

Međutim, primetno je da iako obe zemlje beleže značajan rast, postoje određene razlike u strukturi i izazovima sa kojima se suočavaju.

Hrvatska stavlja naglasak na tehnološke inovacije, dok Srbija privlači veliki broj međunarodnih studija i ulaže u izgradnju ekosistema kroz obrazovne inicijative.

Kako vam gemifikacija može pomoći da generišete potencijalne klijente?

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.