Gde je najveći minimalac na svetu?
Veliki broj zemalja širom sveta ima zakonom propisan minimalac, ali gde je najveći minimalac na svetu i kako Srbija stoji na toj listi? Ako čujete frazu najveći minimalac na svetu, prvo što vam padne na ...
Tipičan muzički spot, proizveden uz profesionalnu video produkciju, najčešće košta od 20.000 do 500.000 dolara. Međutim, iako su to izuzeci, postoji nekoliko muzičkih spotova koji se svake godine snime sa budžetom koji premašuje milion dolara.
Kroz istoriju lista pesama za koje su snimljeni spotovi koji vrede više miliona dolara je podugačka, a evo za koje je izdvojeno najviše novca:
Najskuplji muzički spot svih vremena je „Scream“, pop/rok video u kojem nastupaju Majkl i Dženet Džekson. Ovaj video je snimljen i objavljen 1995. godine, s originalnim budžetom od sedam miliona dolara. To je bilo pre više od dve decenije, tako da bi u današnjim uslovima, vrednost tog videa bila veća, čak 13 miliona dolara.
Ovaj spot premijerno je prikazan u emisiji ABC kanala „Primetime Live“. Pesmu su napisali i producirali Majkl i Dženet Džekson, zajedno sa Džimijem Džemom i Terijem Luisom. Video je režirao Mark Romanek, koji je režirao mnoge velike hitove, uključujući „Hurt“ Džonija Keša, „Closer“ od Nine Inch Nails ili „Shake It Off“, Tejlor Svift.
Proces snimanja ovog muzičkog spota bio je najskuplji deo. Video je sniman tokom 11 dana na 11 različitih setova, a ukupni troškovi za sve to iznosili su oko pet miliona dolara.
Šminka za Majkla Džeksona koštala je 3.000 dolara, dok je šminka za Dženet koštala 8.000 dolara dnevno. Set svemirskog broda bio je detaljno izrađen i zahtevao je veliki deo budžeta za izgradnju. Ostali delovi svemirskog broda su bili generisani kompjuterski. Kompjuterski generisani delovi svemirskog broda koštali su 65.000 dolara.
Džekson je u spotu svirao klavijature, sintisajzer, gitaru, bubnjeve i perkusije, a gitare su bile najskuplje. Tokom procesa snimanja spota razbijene su gitare u vrednosti od 53.000 dolara.
Ukupni troškovi za koreografiju iznosili su oko 40.000 dolara, dok je umetnički rad sa efektom preobražavanja koštao 50.000 dolara. Ogromni video ekran koji se pojavljuje u pozadini različitih scena koštao je 80.000 dolara, dok su ukupni troškovi rasvete bili 175.000 dolara.
Kao deo njenog četvrtog studijskog albuma Like a Prayer (1989), Madonin video inspirisan filmom Metropolis Frica Langa, koji se bavi temom jednakosti, zauzima drugo mesto na listi najskupljih muzičkih spotova ikada napravljenih. Dobitnik Zlatnog globusa, reditelj Dejvid Finčer, bio je angažovan da kreira vizuale, a produkcijski troškovi bili su pet miliona dolara, piše portal Prestige.
Video prikazuje Madonu kao glamuroznu damu, mišićavi muškarci igraju uloge njenih radnika, a na kraju bira jednog od njih – kog igra model Kameron Alborzian. Spot je koštao 11 miliona dolara. Express Yourself je objavljen na MTV-u 1989. godine i emitovan isključivo na tom kanalu tokom tri nedelje.
Spot za pesmu Estranged je vizuelno zapanjujuć, sa svojim raskošnim setovima, specijalnim efektima i složenom koreografijom. Ova pesma benda Guns N’ Roses bila je psolednja u nezvaničnoj trilogiji koja uključuje „Don’t Cry“ i „November Rain“. Spot je režirao Endi Morahan, reditelj zaslužan za prethodna dva dela, a troškovi produkcije iznosili su pet miliona dolara u to vreme.
Pevač Aksel Rouz navodno je sam napisao scenario za ovaj skoro devetominutni spot. U poslednjoj sceni, Aksela spašavaju delfini, priča puna specijalnih efekata koja je troškove podigla na četiri miliona dolara. Prilagođeno današnjim stopama inflacije, suma potošena za ceo spot dostiže 10 miliona dolara. Video je objavljen u decembru 1993. godine.
Pesma Die Another Day dostojna da prati Džejmsa Bonda u njegovim avanturama morala je biti vrhunska. Naravno, kraljica muzičke industrije pozvana je da napravi spektakl, koji je režirao Traktor, švedski tim specijalizovan za reklame. U videu, Madona je prikazana kao zatvorenica u mučilištu. Procene su da je ovaj naučno-fantastični muzički video koštao 6,1 milion dolara kada je objavljen 2002. godine, a da bi u današnjem novcu to bilo nekih 9,6 miliona dolara.
Spot za pesmu „Bedtime Story“, režirao je Mark Romanek tokom šest dana u Universal studiju u Kaliforniji. Snimljen je 10 godina pre „Die Another Day“, 1992. godine, i tada je koštao pet miliona dolara, odnosno kada bi se prevelo u današnji novac nepunih 10 miliona dolara.
Džeksonov kultni hit „Black or White“ režirao je Džon Lendis, koji je prethodno režirao Triler. Pesma je doživela globalnu premijeru na kanalima MTV, BET, VH1 i Fox, gde je obarala rejtinge. Video počinje sa mladim Mekolijem Kalkinom koji pleše uz rok muziku u svojoj sobi. Njegov otac viče na njega da prestane, na šta on uzvraća svirajući električnu gitaru dovoljno glasno da ga izbaci u svemir, a potom se konačno spušta u Afriku.
Među najskupljim muzičkim video spotovima su još i Džeksonov „Bed“, potom spot za pesmu „2 Legit 2 Quit“ MC Hamerra, Gven Stefani je za snimanje spota za pesmu „Make Me Like You“ potrošila nepunih pet miliona, baš koliko je koštala produkcija pesme Pi Didija „Victory“. Spot za pesmu Limp Bizkita „Rollin“ koštao je 4,6 miliona dolara.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Veliki broj zemalja širom sveta ima zakonom propisan minimalac, ali gde je najveći minimalac na svetu i kako Srbija stoji na toj listi? Ako čujete frazu najveći minimalac na svetu, prvo što vam padne na ...
Izgledi za zaradu tokom života su nešto na šta većina od nas obraća pažnju pri izboru buduće profesije. Kao i kod nas, u Americi se gleda buduća finansijska korist od diplome. Iako Amerikanci mogu naći odlič...
Visoke cene osnovnih životnih troškova mogu drastično uticati na kvalitet života u nekoj državi - činjenica sa kojom su se Srbi i više nego upoznali u proteklih par godina. Od troškova stanovanja do cena nam...
Cene u Beogradu su u neprestanom porastu, te ne čudi činjenica da građani Srbije u poslednje vreme mnogo više razmatraju život u unutrašnjosti. Najjeftiniji gradovi u Srbiji postaju sve više privlačni mlađoj...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE