Srbija

19.09.2013. 09:56

Danas

Autor: Nova Ekonomija

Proizvođači sokova traže superanalizu

Srbija

19.09.2013. 09:56

Inspekcija je potvrdila analize udruženja potrošača da su neispravne deklaracije na sokovima nekih proizvođača.
Od ukupno 25 kontrolisanih sokova koji se prave u pogonima deset fabrika, četiri proizvoda od dva proizvođača nemaju procenat voća koji je naznačen na deklaraciji, utvrdila je poljoprivredna inspekcija.
Uzorkovanje i kontrola izvršeni su tri nedelje nakon što je jedno udruženje potrošača samostalno uradilo analize i utvrdilo da su tri proizvođača isporučivala sokove ili nektar koji ne odgovaraju deklaracijama. 
Inspekcija je praktično potvrdila njihove analize, a koji su sokovi u pitanju i da li će proizvođači snositi posledice, znaće se nakon okončanja upravnog postupka. To se očekuje za desetak dana, jer su proizvođači zatražili superanalizu uzoraka, piše Danas. 
„Preliminarni rezultati pokazali su neispravnosti u četiri uzorka, dok je kod ostalih sadržaj voća jednak onom navedenom na deklaraciji. U ta četiri slučaja, nađena kod dva proizvođača, procenat voća u nektaru je niži za sedam do osam odsto nego što je navedeno. Imena proizvođača spornih sokova biće poznata po završetku upravnog postupka“, kazao je za Danas Nenad Vujović iz poljoprivredne inspekcije. 
Prema podacima koje je objavila Nacionalna organizacija potrošača, sporne sokove proizvodili su u kompanijama Duge fruit, Takova iz Gornjeg Milanovca i Vino Župa iz Aleksandrovca. NOPS je tada osim inspekcije o rezultatima analiza obavestio i sve velike trgovinske lance. Reagovao je samo Univereksport povlačenjem svoje robne marke „baš-baš“ i Delez, koji je to isto učinio sa sokovima svoje privatne robne marke „365“ proizvedene u fabrici Duga fruit, a takođe je raskinuo ugovor sa tim proizvođačem. 
„Rezultatima poljoprivredne inspekcije su potvrđeni naši nalazi, osim jednog proizvođača. Traženje superanalize je samo odugovlačenje i dalje obmanjivanje potrošača. Nadam se da će nadležni imati više osećaja za ispitivanje kvaliteta i brendiranje Srbije. Potrebno je da na tržištu postoji ozbiljnost, ne možemo da varamo na kvalitetu i obmanjujemo potrošače“ rekao je Goran Papović, predsednik NOPS. 
Organizacije potrošača zahtevaju i da se firme koje plasiraju sporne sokove kazne, što se, kako tvrde, retko desi, iako iz Ministarstva poručuju da će „ukoliko se utvrde nepravilnosti, proizvođači snositi zakonom predviđene sankcije“. I druga udruženja potrošača potvrđuju da su ovakve i slične nepravilnosti dugo prisutne na našem tržištu, i ističu da je neophodno kazniti nesavesne proizvođače. 
„Slučajevi sa netačno deklarisanim proizvodima nisu ništa novo, bilo ih je i ranije u nekim našim nalazima. Razlog što se i dalje ponavljaju je to što se ne pridaje dovoljan značaj zloupotrebi te vrste, a nadležne institucije imaju previše tolerantan odnos prema proizvođačima koji obmanjuju kupce. To je neosnovano sticanje profita i time se nanosi velika šteta i potrošačima i drugim proizvođačima“, istakao je Petar Bogosavlević iz Pokreta potrošača.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.