Vozačima u Beogradu, gradonačelnik Aleksandar Šapić danas je najavio možda i jedinstvenu priliku da na nekom mestu vide kružni tok sa semaforima – koji nemaju zeleno svetlo. Upravo takvi semafori biće sutra postavljeni na novom kružnom toku kod Ušća, napravljenom da bi se eliminisali semafori, a saobraćaj ubrzao. Umesto toga, kružni tok je napravio nove gužve, a kretanje vozila je praktično od prvog dana morala da kontroliše saobraćajna policija kako ne bi nastao kolaps. Kružni tok je zamenio prethodnu raskrsnicu sa semaforima, a za to što je postigao sve suprotno od cilja zbog kog je napravljen, gradski čelnici su okrivili „okruženje“ koje „treba da se prilagodi kružnom toku“.
Šapić je, kako prenosi Danas, izjavio da će sutra, 30. oktobra, pustiti u rad semafore na kružnom toku kod Brankovog mosta, ali da ti semafori neće imati zeleno svetlo. Imaće samo crveno i žuto trepćuće svetlo, pri čemu će se na žutom uključivati u kružni tok, a na crvenom čekati oticanje saobraćaja.
Semafori će raditi od 7 ujutru do 10 sati, i od 14.30 do 18.30 radnim danima, a u ostalim satima biće trepćuće žuto.
„Imaćete 17, 18 sati u toku dana potpuno protočan saobraćaj, jer nam uslovi to omogućavaju“, objasnio je Šapić.
Naveo je da takvi kružni tokovi (kakav je novoizgrađeni kod Brankovog mosta, odnosno Ušća) sa semaforima postoje širom Evrope, pa i u Zagrebu.
On je kritikovao i izveštavanje pojedinih medija o ovoj temi.
Rekao je da je kružni tok sa semaforom bezbedniji za saobraćaj, jer vozač mora da smanji brzinu prilikom uključenja.
Kružni tok dobija potpunu svrhu tek kada je čitavo okruženje prilagođeno njemu, rekao je Šapić, i dodao da ovaj kružni tok ne može potpuno da pomogne sve dok se ne otčepe ostala uska grla, na čemu se, tvrdi on, radi.
Dodao je da će crveno svetlo zameniti saobraćajca.
Šapić je naveo da želi da i na Slaviju dovede stručnjake strance da i tamo postave semafore i to u samom kružnom toku.
Beograd je posle eksplozije gradnje kako stambenih objekata, tako i novih saobraćajnica i mostova postao jako zagušen, a gužve nisu zabeležene samo na ovoj rakrsnici. I okolni prilazi i saobraćajnice kod Pupinovog mosta, koji je pušten u rad 2014. godine ne funkcionišu. Sličan problem je prošao i most na Adi, a sve zbog toga što putevi koje su povezani sa mostom nisu bili završeni u vreme kada je i most pušten u saobraćaj. Uska grla su česta u Beogradu, pa je pitanje kako je gradonačelnik mislio da ih otkloni, ali i za koje vreme.
Bilo bi fer da redakcija oznaci autora koji je usnimio video dronom a iz kojeg ste izvukli sliku…
Svaka čast! Tip je suvi genije.