Kompanija JYSK dobila je međunarodno priznanje za svoje ciljeve smanjenja emisija gasova sa efektom staklene bašte, koje je postavila u skladu sa globalnim standardima.
Ovo priznanje je odobreno od strane „Science Based Targets“ (SBTi) inicijative, koja okuplja preko 4.000 kompanija širom sveta sa zajedničkim ciljem da smanje emisije i usklade svoje aktivnosti sa Pariskim sporazumom o klimi i najnovijim naučnim saznanjima.
JYSKovi ciljevi odobreni od SBTi fokusiraju se na smanjenje emisija kroz sve nivoe poslovanja, a posebno u oblasti proizvodnje. Ovo omogućava JYSKu da se jasno posveti smanjenju svog klimatskog otiska i doprinese globalnoj borbi protiv klimatskih promena.
„Izuzetno smo ponosni što smo dobili priznanje za naše klimatske ciljeve. Održivost je ključni deo naše odgovornosti prema kupcima, zaposlenima i planeti. Radimo na tome da smanjimo naš uticaj na klimu, ali i da pružimo podršku našim dobavljačima kako bi i oni postigli isti cilj. Takođe želimo da održivost bude dostupna i prihvatljiva opcija za naše kupce,“ izjavio je Rami Jensen, predsednik i izvršni direktor kompanije JYSK.
Veliki deo emisija, tačnije oko 93%, potiče iz proizvoda i usluga koje JYSK dobija od svojih dobavljača. Da bi smanjio ovaj segment emisija, JYSK će zahtevati od dobavljača da sami prate svoje emisije i postave ciljeve smanjenja koje će SBTi odobriti do kraja 2028. godine. U tom procesu, JYSK će dodatno raditi sa dobavljačima na temama kao što su prava radnika kroz saradnju sa međunarodnom organizacijom Amfori, koja podržava održive prakse u lancu snabdevanja.
„Pošto većina naših emisija dolazi iz proizvodnje proizvoda, moramo usmeriti pažnju na dobavljače kako bismo ostvarili ciljeve smanjenja emisija. Zbog toga intenzivno radimo na tome da im pružimo podršku u izradi planova za smanjenje emisija i zajednički postignemo ciljeve smanjenja klimatskog otiska,“ ističe Jensen.
Smanjenje emisija u okviru JYSKovih poslovnih operacija
Iako emisije iz JYSKovih direktnih poslovnih aktivnosti čine manje od 2% ukupnog ugljeničnog otiska, kompanija planira da smanji i taj deo. Sa 2022. godinom kao početnom tačkom, JYSK se obavezao da će do kraja 2032. smanjiti svoje direktne emisije za 50,4%.
„Tokom narednih godina tražićemo načine za smanjenje emisija koje uključuju energetski efikasnije napajanje, grejanje i hlađenje naših prodavnica, distributivnih centara i kancelarija, kao i smanjenje emisija iz službenih vozila. Iako ovaj segment čini manji deo našeg ukupnog otiska, svaki korak ka održivosti je značajan,“zaključuje Jensen.
Klimatski ciljevi koje je odobrio SBTi deo su JYSKove strategije održivosti „Sjajna ponuda za generacije“, zasnovane na višegodišnjoj tradiciji odgovornog poslovanja. Strategija pokriva pet ključnih oblasti gde JYSK prepoznaje najveće uticaje, rizike i prilike: klimatska akcija, odgovoran lanac vrednosti, proizvodi proverenog kvaliteta, atraktivno i inkluzivno radno mesto i transparentnost podataka.
Na lokalnom nivou, JYSK je aktivan učesnik u ekološkim projektima, uključujući program „JYSK za moj zeleni grad“, i nastavlja sa donacijama školama, sportskim ustanovama i drugim organizacijama.
Temelj održivijeg poslovanja u JYSKu:
JYSK je član Forest Stewardship Council® u Danskoj (FSC® N001715) već gotovo dve decenije. Od 1. januara 2025. svi JYSKovi proizvodi i ambalaža od drva, kartona i papira biće FSC-sertifikovani.
JYSK kontinuirano radi na smanjenju količine plastike u proizvodima i ambalaži. Samo jedan od primera su ažurirane SMARTSTORE kutije izrađene u potpunosti od 100% reciklirane plastike. Osim toga, JYSK je uklonio plastičnu ambalažu sa posteljina i čaršava, zavesa i gornje plastike na paletama.
JYSK je član organizacije Better Cotton, najveće svetske inicijative za održiviju proizvodnju pamuka. Od 1. januara 2025. JYSK se obavezao da osigura da se sav novi pamuk za tekstilne proizvode kupuje kao održiviji pamuk. To uključuje Better Cotton, reciklirani pamuk i organski pamuk.
Gotovo svi tekstilni proizvodi, zajedno sa većinom jorgana i jastuka sertifikovani su prema STANDARDU 100 od strane OEKO-TEX-a. OEKO-TEX je jedan od vodećih svetskih sistema označavanja zdravstvenih proizvoda za tekstil. Ovaj standard je garancija za JYSK i kupce da proizvodi ne sadrže štetne supstance koje bi mogle biti problematične za zdravlje i okolinu.
JYSK je takođe sertifikovan prema Global Recycled Standardu (GRS), koji radi na smanjenju otpada i povećanju upotrebe recikliranih materijala u proizvodima.
Kao deo JYSKove predanosti poštovanju osnovnih prava radnika u svom lancu snabdevanja, JYSK je 2006. godine postao član Amfori. To je globalna poslovna organizacija koja podstiče održivu trgovinu pomažući kompanijama da poboljšaju svoje društvene i ekološke uticaje u svojim lancima snabdevanja. Danas JYSK sarađuje sa Amfori na društvenim i ekološkim planovima, posebno kroz Inicijativu za društvenu usklađenost poslovanja (BSCI) za dobavljače proizvoda u visokorizičnim zemljama i Inicijativu za praćenje poslovne okoline (BEPI) za sve dobavljače proizvoda. JYSK zahteva od svih svojih dobavljača ispunjavanje ovih obaveza.
JYSK veruje da su raznolikost, jednakost i uključenost snaga poslovanja, tako da ima jednaku raspodelu muškaraca i žena na rukovodećim pozicijama.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Zahvaljujući svojim vernim kupcima, dm je i ovog poslednjeg petka u novembru izdvojio pet odsto svog dnevnog prometa u rekordnom iznosu od 6.051.843,00 dinara za donaciju koja je uručena Narodnim kuhinjama C...
Društveno-odgovorna kampanja KAD IDE TURA, NE IDE GAS, kompanije HEINEKEN Srbija, treću godinu zaredom ostvaruje impresivne rezultate. Kombinacijom outdoor oglašavanja, društvenih mreža i radio reklama, ali ...
Put do održivosti ima određene prepreke, i zahteva kontinuirano i temeljno istraživanje, unapređenje postojećih procedura i uvođenje novih. Ono što smo naučili na tom putu je da ne odustajemo, već da predano...
Zeleni vodonik će biti ključni sastojak u dekarbonizaciji različitih sektora koji zahtevaju fizička goriva i koji se ne mogu elektrifikovati. Dugolinijski avio-saobraćaj i brodski transport će zahtevati ni...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.Ok