Priče koje će vam pričati stručnjaci za optimizaciju sadržaja za pretraživače uglavnom su priče o klijentima. Uglavnom, to su priče o sajtovima o kojima se iz SEO ugla nije brinuo niko, ili se neko brinuo polovično i loše. To su priče o napornom i dugotrajnom ispravljanju grešaka dok se ne počne sa pravim radom, a sve pod budnim okom klijenta koji se svakog jutra budi sa nadom da je njegov sajt već uleteo u prve tri pozicije.
Ali postoji i jedna druga, i prijatnija strana svakodnevice SEO eksperata, a to su cene pokretanja novog web sajta, onako, sa pravim osećajem svežine, velikih očekivanja, blistavog nadahnuća koje uživa u samom procesu, više nego što se hrani nadom u blistave rezultate.
Pa, šta jedan SEO stručnjak radi u tim slučajevima, kada ne mora da se bori sa black hat stratgijama koje je nasledio od klijenta i ne mora da edituje sadržaje kreirane sa nimalo razumevanja za proces optimizacije?
On se prepušta novom izazovu na kom će pokazati sve svoje veštine. Takođe, on se drži i dobro utvrđene liste pravila od kojih ga ništa neće pokolebati da odustane.
A dok svako ima svoju, mi danas delimo sa vama jednu listu oko koje verujemo da postoji konsenzus u struci, naročito stoga što uglavnom dolazi iz MOZ radionice i ljudi koji uvek uspevaju da budu u toku sa poslednjim trendovima, onda kada nisu korak ispred njih. Ukoliko se neko sa njom ne slaže, komentari su dobrodošli u svakom trenutku.
1.Kreirajte preglednu mapu ključnih reči i fraza za vaš novi sajt
Jedna od najvažnijih stvari. SEO je, zapravo, koncipiran oko ključnih reči pa je stoga i najvažnije od svega imati dobar pregled svih ključnih reči za koje želite da rangirate vaš sajt.
Prođite kroz sve stranice koje postoje na novom sajtu i stvorite jasnu sliku o ključnim rečima oko kojih su koncipirani sadržaji. Prenesite ih u preglednu listu.
Ovo je pre svega važno da ne biste propustili priliku da iskoristite potencijal svake stranice. Dakle, može se desiti da postoji važna ključna reč u vašoj strategji koju još uvek niste targetovali sa neke od stranica. Sa druge strane, može se desiti da prepoznate potencijal da se određene stranice dodatno optimizuju u određenom pravcu i donesu nove benefite.
Sve ovo može lako biti previđeno ukoliko ne postoji jasna oranizacija. Sajt vremenom može samo da raste, a ovaj posao će kasnije biti mnogo složeniji. Posedovanje uređene i opsežne liste ključnih reči uštedeće vam mnogo truda i doneti neslućene benefite.
2. Testirajte dostupnost svih sadržaja
Uzalud ste kreirali najbolji sadržaj ukoliko on nije vidljiv pretraživačima. Zbog toga je jedan od prvih koraka detaljna provera dostupnosti svih stranica i provera putanja koje vode do njih.
Screaming Frog ili Google Search Console, kao i napredniji Moz Pro odradiće ovaj posao za vas vrlo dobro, a ujedno će proveriti i da li imate dupliranog sadržaja, premalo sadržaja na nekim stranicama, linkove koji ne rade, stranice kojima se ne može pristupiti…
U skladu sa tim, važno je biti siguran i u to da je sadržaj dostupan sa svih uređaja, pretraživača, ali i iz svih područja. U okviru ovoga dolazi red i na Google Speed Test preko kojeg ćete saznati i koliko se brzo vaši sadržaji učitavaju, a uz promene proxy podešavanja videćete i kako to učitavanje funkcioniše iz različitih krajeva, urbanih vs. ruralnih, iz zemlje i inostranstva.
3. Nikad nije previše da još jednom proverite Usex Experience vašeg dizajna
Postoje testovi za UX, a postoje i neobavezne provere na nivou prijatelja. Pošaljete im sajt, date im određeno vreme da provedu na njemu i proverite da li su ispravno shvatili poentu.
Ukliko nisu, ne donosite zaključak da nisu baš najbistriji, nego da nešto nije u redu sa vašim dizajnom i svim elementima koji treba da stvore pravi korisnički doživljaj.
4. Implementacija svih kodova za analitiku. Od samog starta!
Nikad nije previše rano da povežete vaš sajt sa dragocenim statistikama. Svako ko je radio na velikom projektu ili radio marketinšku promociju bilo koje vrste dobro zna da su statistike glavni oslonac pametnog ulaganja i velikih odluka.
Pre svih, tu je Google Analytics kao najčešći izbor za web analitiku iako ima i drugih, pa čak i naprednijih alata koji uglavnom nisu besplatni.
Rame uz rame sa važnošću Google analitike je i Facebook pixel. Remarketing je nešto o čemu će vam svaki marketing stručnjak pričati i pričati, a upravo je ovaj mali deo koda koji dobijate na svom FB Ads nalogu zaslužan za neke od najisplativijih remarketing strategija koje možete postaviti u budućnosti.
Dok već govorimo o marketingu na društvenim mrežama, svi znamo da one već dugo nisu neki dodatak po izboru već samo jezgro prezentacije na webu pa tako treba gledati i na njihovo mesto na sajtu. Kreirajte lako uočljive linkove do naloga na društvenim mrežama i motivišite posetioce da ih posete.
Za kraj, ali ne i najmanje važno, povežite sajt što ranije na Google Search Console, jer je to najbolji način da ne propustite neki važan problem koji možete imati na sajtu.