European Business Media (EBM), udruženje vodećih evropskih izdavača poslovnih medija, saopštilo je da će Rik Zednik u naredne dve godine postati novi generalni sekretar ove organizacije. Slobodan Sibinčič, koji je bio generalni sekretar udruženja od 1998. godine, baviće se postupnim prenosom odgovornosti na Zednika do septembra 2026. godine.
„Čast mi je da radim sa vizionarskim predvodnicima i pouzdanim nacionalnim i međunarodnim medijskim brendovima koji čine EBM. Velike stvari su pred našim članicama. Jedva čekam da im pomognem da služe svojim korisnicima i klijentima“, izjavio je Zednik.
Najavljujući tranziciju, predsednik EBM-a Ksavijer Bukaert (Xavier Bouckaert), kazao je da je nakon rebrendiranja organizacije iz European Business Press (EBP) i prebacivanja sedišta iz Švajcarske u Brisela „ovo još jedan potez kojim EBM gradi budućnost na svojim istorijskim snagama“
„Slobodanova (uloga) žile kucavice EBM-a tokom perioda ogromnih promena u našoj industriji se ne može dovoljno naglasiti. Zahvalan sam što je pristao da nas provede kroz ovu tranziciju u našem sekretarijatu“, kazao je Bukaert, koji je i izvršni direktor belgijske Roularta Media Group.
Lota Edling, potpredsednica EBM-a, dodaje da su članice ove mreže lideri u pružanju dodatne vrednosti korisnicima poslovnih vesti, neophodnoj za praćenje promena koje donose razvoj tehnologije, poslovnih modela i promena geopolitičkog pejzaža.
Izvršna direktorka kompanije švedskog Bonnier News-a, firme sa mrežom poslovnih medija na 13 evropskih tržišta, uoči ove promene najavljuje i „strateški rast i uticaj“ udruženja izdavača.
„Sada je vreme za ubrzani rast članstva EBM-a. I etablirani igrači i (novopridošlice) nam kažu da ih iskustva i ideje koje stiču preko EBM-a inspirišu. Za nas je uzbudljiv trenutak da se neko sa Rikovim iskustvom direktora u The Wall Street Journal Europe, Euractiv-u i Slovak Spectator-u pridruži našem liderskom timu“, naveo je Sibinčič.
EBM je osnovan 1962. godine kao European Business Press. Osnivači su bili izdavači poslovnih novina i magazina, kako bi stvorili zajednički duh poštovanja i saradnje i kako bi doprineli ideji ujedinjene Evrope.
Osnivači EBP-a i izdavači koji su im se kasnije pridružili uspeli su da EBP učine jednim od najreprezentativnijih panevropskih medijskih udruženja.
Tokom 2023. godine, EBP je promenio ime u Evropski poslovni mediji (European Business Media – EBM).
Organizacija trenutno broji 37 vodećih evropskih poslovnih publikacija 33 izdavača, koji imaju prisustvo u 25 zemalja.
Poslednjih godina EBM je postao aktivan, u saradnji sa drugim profesionalnim udruženjima izdavača, u kreiranju EU politika za razvoj zdravog poslovnog okruženja za štampano i digitalno izdavaštvo.
Business Info Group, izdavač Nove ekonomije, članica je EBM-a od 2024. godine.