Srbija

27.11.2024. 15:12

Nova Ekonomija

Autor: Anica Kovačević

Kina tri puta manje zastupljena u crnogorskim medijima nego u srpskim

Foto: Pixabay

Srbija

27.11.2024. 15:12

Medijsko praćenje Kine u Srbiji i Crnoj Gori tokom septembra i oktobra ove godine otkriva ključne razlike u percepciji ove zemlje na Balkanu. Dok Srbija koristi medijski prostor za promovisanje strateškog partnerstva, Crna Gora ima drugačiji, geopolitički orijentisan pristup, pokazuje istraživanje Birodija urađeno za Novu ekonomiju.

Srbija vidi Kinu kao ključnog partnera u ekonomiji i politici, a Crna Gora zadržava neutralniji stav, fokusirajući se na globalnu geopolitiku – što jasno odražava šire političke i ekonomske prioritete dve zemlje.

Kina je u Srbiji bila prisutna u čak 58 priloga tokom septembra i 62 tokom oktobra, dok je u Crnoj Gori prisutnost Kine u medijima skoro tri puta manja.

Nova ekonomija je pisala o tome kako je kod nas narativ čak 70 odsto pozitivan, dok je u „komšiluku“ pretežno neutralan, ali i više negativan nego pozitivan.

Srbija: Ekonomija i infrastruktura kao fokus

Mediji u Srbiji prikazuju Kinu kao ključnog ekonomskog partnera.

Dominantne teme uključuju kineske investicije, saradnju kroz projekte poput fabrike Linglong i otvaranje novih tržnih centara.

Na primer, na televiziji Happy, Kina se često pojavljuje u dominantnim temama, sa čak 10 priloga u oktobru koji su posvećeni isključivo njoj.

Posebno je zanimljiva uloga medijskih narativa u jačanju političke veze Srbije i Kine.

Predstavnici obe zemlje ističu Srbiju kao „most za razvoj privrede“, dok se predsednik Si Đinping i Aleksandar Vučić često spominju kao pokretači ovog „čeličnog prijateljstva“.

Crna Gora: Kritički osvrt na kineske interese

Za razliku od Srbije, Kina u Crnoj Gori nije prioritetna tema.

Dominira izveštavanje o kineskoj ulozi na globalnoj sceni, poput njene uloge u BRICS-u ili sukobu u Ukrajini.

Mediji takođe „osvetljavaju“ kritičke aspekte kineskog uticaja, uključujući izjave o Kini kao faktoru destabilizacije demokratskih sistema.

Ipak, pozitivni primeri, poput potencijalne saradnje u turizmu, otvaraju mogućnosti za buduće odnose.

Kina je predstavljena kao tržište koje može značiti mnogo za crnogorski turizam, ali taj potencijal još uvek nije realizovan.

Kina u regionalnim medijima: U Crnoj Gori neutralno, u Srbiji 70 odsto pozitivno

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.