Lifestyle

28.11.2024. 12:02

New Look Entertainement

Autor: Nova ekonomija

Koliko fenomen crnog petka menja naše navike u kupovini

Foto: Pexels.com

Lifestyle

28.11.2024. 12:02

Fenomen crnog petka, koji se prvobitno razvio u Americi, postao je globalni praznik potrošnje i popusta. U Srbiji, kao i širom sveta, ovaj dan predstavlja vrhunac sezone kupovine, privlačeći milione potrošača u prodavnice i na internet platforme.

Sniženja često dostižu i do 70%, a ovaj period godine sve češće oblikuje naše potrošačke navike, motivišući ljude da kupuju i ono što im nije trenutno potrebno. Crni petak ne samo da menja način na koji razmišljamo o kupovini, već i utiče na naše planiranje budžeta, jer mnogi već unapred odvajaju sredstva za ovu priliku.

Pored uštede novca, crni petak pruža i priliku da se nabave proizvodi visokog kvaliteta po znatno nižim cenama. Ovo je takođe period kada potrošači prave zalihe, planiraju poklone za predstojeće praznike ili se odlučuju za veće kupovine koje su dugo odlagali. Posebno zanimljivo je analizirati koji su to artikli najtraženiji i zašto privlače toliku pažnju.

Najtraženiji artikli tokom crnog petka

Statistike pokazuju da tehnika dominira na listama želja kupaca tokom crnog petka. Prema istraživanjima, preko 60% svih kupovina u ovom periodu odnosi se na proizvode poput televizora, telefona, laptopova i malih kućnih aparata. Osim što su tehnološki proizvodi često skuplji, njihova sniženja tokom ovog perioda dostižu impresivne iznose, što dodatno motiviše kupce.

Među najtraženijim artiklima su i usisivači, aparati za kafu, kao i trake za trčanje. Njihova popularnost neprestano raste, a evo zašto.

Zašto su usisivači na crnom petku toliko primamljivi?

Usisivači su postali neizostavan deo svakog domaćinstva, a sa razvojem tehnologije, robot usisivači i modeli sa naprednim funkcijama privlače sve više pažnje. Na crni petak, cene usisivača na akciji često budu snižene i do 50%, što ih čini dostupnijim širokom krugu potrošača. Pored toga, mnogi ljudi biraju da unaprede svoje postojeće modele, prepoznajući priliku da za relativno povoljnu cenu dobiju uređaje visokog kvaliteta koji olakšavaju svakodnevne obaveze.

Popularnost aparata za kafu i rast prodaje kapsula

Aparati za kafu postaju sve traženiji, posebno među ljubiteljima kafe koji žele da uživaju u profesionalno pripremljenom napitku u svom domu. Na crni petak, sniženja ovih aparata čine ih idealnim poklonom ili ličnom investicijom. Još zanimljiviji je porast prodaje kapsula za aparate za kafu, koji beleži skok upravo u ovom periodu. Kupci često koriste priliku da kupe kapsule na akciji, praveći zalihe za mesece unapred, jer su ovakve ponude retke tokom godine.

Trake za trčanje i značajne uštede

Zdrav način života postaje prioritet sve većem broju ljudi, što se ogleda i u porastu interesovanja za fitness opremu. Trake za trčanje na crni petak često imaju sniženja koja dostižu i do 40%, što motiviše kupce da se odluče za ovu vrstu investicije. Pored toga, mnogi vide ovo kao priliku da unaprede svoj dom i postave temelj za aktivniju rutinu tokom zimskih meseci.

Zašto se čeka crni petak za velike kupovine?

Jedan od glavnih razloga zbog kojih ljudi čekaju crni petak za kupovinu jeste želja za maksimizacijom uštede. Tokom ovog perioda godine, popusti na artikle koje potrošači već imaju u planu da kupe čine ih pristupačnijima nego ikada. Takođe, potrošači često koriste ovu priliku za unapred planirane praznične kupovine, jer znaju da će ponude biti povoljnije nego u ostatku godine.

Promena u ponašanju potrošača

Sve veća popularnost online kupovine dodatno je oblikovala navike potrošača. Mnogi sada biraju da izbegnu gužve u prodavnicama i svoje kupovine obavljaju iz udobnosti svog doma. Platforme za e-trgovinu nude širok izbor artikala, kao i mogućnost poređenja cena, što olakšava donošenje odluka.

Uticaj na budžet i planiranje

Crni petak takođe utiče na način na koji ljudi upravljaju svojim finansijama. Mnogi unapred planiraju troškove i odvajaju novac za ovaj period. Ovo planiranje često dovodi do smanjenja impulsivnih kupovina, jer se kupci usmeravaju na proizvode koji im zaista trebaju ili na one koje su dugo želeli.

Iako crni petak pruža neosporne prednosti, važno je da kupci ostanu racionalni i da se pridržavaju postavljenog budžeta. Na taj način, ovaj fenomen može ostati izvor radosti i praktičnosti, umesto stresa i nepotrebnih troškova.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.