Kada pomenemo start-ap hab, očekujemo da se na takvom mestu razvijaju kompjuterski programi i aplikacije, a ne da neko tka ćilim ili šije jastuke. Jedno ne isključuje drugo, internet može biti odlično mesto na kome mladi dizajneri i stare zanatlije pronalaza zajednički interes.
Pirotski ćilim leti u Ameriku, a Francuzi meze služe na tacnama iz Loznice. Stari srpski proizvodi, prilagođeni su novom vremenu i po dizajnu i po načinu na koji se prodaju – onlajn.
„Ideja cele priče je da se povežu talentovani mladi dizajneri sa zanatlijama iz ruralnih delova Srbije, koji bi zajedno kreirali nove i konkurentnije proizvode za neka zapadna tržišta“, kaže Marko Radenković iz preduzeća Folk.
Socijalno preduzeće pokrenuli su krajem prošle godine i do danas su zaposlili 15 zanatlija i dizajnera.
„Nama je vrlo drago jer je jedan od naših ćilima završio kod princa Čarlsa. Tako da je veliko interesovanje šta to mi možemo da ponudimo odavde, ali opet u tom nekom modernom odelu“, objašnjava Radenković.
A tradicionalni proizvodi na moderan način izrađuju se u tri zanatske radionice.
Od jednog metra kvadratnog tkanja nastanu četiri jastuka. Prave se u Pirotu, pune u Užicu, a najčešće završavaju u domovima širom Skandinavije.
Cilj im je da da uposle još ljudi i sačuvaju stare zanate. Da bi u tome uspeli, pokrenuli su onlajn kampanju za prikupljanje novca na Kikstarteru.
„Na samoj kikstarter platformi, ljudi mogu da doniraju novac i da zauzvrat dobiju jedan od naših proizvoda. Dovoljno je da samo u internet pretraživaču ukucaju kikstarter folkk sa dva k i naći će nas“, ističe Balša Đuković iz preduzeća Folk.
Do sada su sakupili četvrtinu planiranog novca. Kampanja traje do 12. jula, a ako im pomognete, svi pobeđuju.