Svet

16.01.2025. 12:04

Autor: Nova Ekonomija

Kineski kupci zainteresovani za nemačke fabrike Folksvagena

Foto: Pixabay

Svet

16.01.2025. 12:04

Kineski zvaničnici i proizvođači automobila posmatraju nemačke fabrike predviđene za zatvaranje i posebno su zainteresovani za Folksvagenove (VW) operacije, rekao je za Rojters neimenovani izvor.

Kupovina fabrike bi omogućila Kini da izgradi uticaj u cenjenoj nemačkoj automobilskoj industriji, gde se nalaze neke od najstarijih i najprestižnijih marki automobila, rekao je isti izvor.

Kineske kompanije investirale su u niz industrija u Nemačkoj, najvećoj evropskoj ekonomiji, od telekomunikacija do robotike, ali tek treba da tamo uspostave tradicionalnu proizvodnju automobila, uprkos tome što Mercedes-Benz ima dva velika kineska akcionara.

Svaki potez u ovom pravcu mogao bi da označi politički najosetljiviju kinesku investiciju do sada. VW je dugo bio simbol nemačke industrijske moći, kojoj sada preti usporavanje globalne ekonomije i pogađa potražnju, kao i prelazak na zelene tehnologije.

Proizvodnja automobila u Nemačkoj za prodaju u Evropi omogućila bi kineskim proizvođačima električnih vozila (EV) da izbegnu plaćanje EU carina na električne automobile uvezene iz Kine i mogla bi predstavljati dalju pretnju po konkurentnost evropskih proizvođača.

Iako ponude mogu stići od privatnih firmi, državnih firmi ili zajedničkih preduzeća sa stranim kompanijama, kineske vlasti zadržavaju pravo da odobre određene investicije u inostranstvu i verovatno će biti uključene u bilo koju ponudu od samog početka.

Odluke o ulaganjima zavisile bi od stava nove nemačke vlade prema Kini nakon izbora u februaru, rekao je izvor.

Ekonomije dve zemlje postale su duboko isprepletene tokom 16 godina na vlasti Angele Merkel, podstaknute investicijama i izvozom nemačkih proizvođača automobila u Kinu.

Ali odnosi su zahladneli kako sadašnja koalicija pokušava da smanji zavisnost od Kine. Ministarka spoljnih poslova Analena Berbok opisala je predsednika Si Đinpinga kao „diktatora“, a Kinu kao rivala.

Izvor iz nemačkog ministarstva spoljnih poslova rekao je da je Kina evoluirala da postane sistemski rival.

Folksvagen istražuje alternativnu upotrebu svojih fabrika u Drezdenu i Osnabriku u cilju smanjenja troškova kako bi smanjio svoje nemačke operacije. Najveći evropski proizvođač automobila, koji poseduje brendove uključujući Porše, Audi i Škodu, zabeležio je pad prodaje usled sve veće konkurencije kineskih kompanija.

Rukovodioci VW-a želeli su da zatvore nekoliko fabrika, ali su se suočili sa otporom sindikata. U dogovoru koji je sklopljen pre Božića, sporazumeli su se da prekinu proizvodnju u Drezdenu, fabrici sa 340 radnika od 2025. godine, i Osnabriku, sa 2.300 zaposlenih od 2027. godine.

VW bi bio otvoren za prodaju fabrike u Osnabriku kineskom kupcu, rekla je za Rojters osoba koja je upoznata sa razmišljanjem kompanije.

„Posvećeni smo pronalaženju daljeg korišćenja pogona. Cilj mora biti održivo rešenje koje uzima u obzir interese kompanije i zaposlenih“, rekao je portparol, odbivši da konkretno komentariše spekulacije o ponudi.

Kineske kompanije zabrinute su kako će ih primiti nemački sindikati, koji drže polovinu mesta u savetodavnim odborima nemačkih kompanija i traže dalekosežne garancije za lokaciju i posao, rekao je sagovornik upoznat sa razmišljanjem Kine.

Stephan Soldanski, sindikalni predstavnik iz Osnabriku, rekao je da radnici u fabrici ne bi imali ništa protiv da proizvode za jednog od Folksvagenovih partnera u zajedničkom ulaganju sa sedištem u Kini.

„Mogu da zamislim da proizvedemo nešto za kinesko zajedničko preduzeće… ali pod VW logom i po VW standardima. To je ključni uslov“, rekao je on.

Portparol kineskog ministarstva spoljnih poslova rekao je da kompanijama koje žele da ulažu u Nemačku treba dozvoliti da to učine.

„Kina je uvela niz mera otvaranja kako bi stvorila nove poslovne mogućnosti za strane kompanije… Nadamo se da će nemačka strana takođe podržavati otvoren um, (i) obezbediti fer, pravedno i nediskriminatorno poslovno okruženje za kineske firme da investiraju“, rekao je portparol u izjavi Rojtersu.

Izvor sa saznanjima o razmišljanjima kineske vlade, koji je razgovarao sa Rojtersom pod uslovom anonimnosti zbog osetljivosti ovog pitanja, odbio je da navede konkretne potencijalne investitore.

Prodaja fabrika bi mogla da bude jeftinija za VW nego potpuno zatvaranje fabrika, rekao je bankar upoznat sa proizvođačem automobila, dodajući da bi mogle da dobiju 100 miliona evra do 300 miliona evra (103 miliona-309 miliona dolara) svaka.

Folksvagen nije komentarisao vrednost imovine.

Stephan Veil, premijer Donje Saksonije i član nadzornog odbora VW-a, odbio je da komentariše.

Mnogi kineski proizvođači automobila traže lokacije za fabrike u Evropi, drugom najvećem tržištu električnih vozila na svetu, kako bi zaobišli tarife koje je Evropska komisija uvela prošle godine kako bi se suprotstavila, kako je rekla, nepravednim subvencijama u Kini.

Većina se do sada odlučila za izgradnju novih fabrika u zemljama sa nižim troškovima sa slabijim sindikatima, kao što su BYD u Mađarskoj i Turskoj. Leapmotor planira proizvodnju sa Stelantisom u Poljskoj i Chery Auto počeće da proizvodi EV ove godine u fabrici koja je ranije bila u vlasništvu Nissana u Španiji.

Kineski investitori su već ispitali fabrike u zapadnoj Evropi, prema odvojenom izvoru upoznatom sa tim diskusijama, uključujući Fordovu u Saarlouisu u Nemačkoj i Folksvagenovu fabriku Audija u Briselu.

Izvori su Rojtersu u novembru rekli da Leapmotor razmatra korišćenje fabrike u Nemačkoj za proizvodnju električnih vozila.

Chery je rekao Rojtersu da razmatra različite opcije za proizvodnju u Evropi i da bi odluku trebalo da donese ove godine.

Njen najviši evropski izvršni direktor rekao je Rojtersu prošlog oktobra da bi, iako bi bilo brže kupiti postojeću fabriku, nova fabrika omogućila Chery-ju da gradi po najnovijim standardima.

BYD je rekao Rojtersu da ima dugoročne ciljeve u Evropi koji su uglavnom nezavisni od kratkoročne nacionalne politike.

Pun zamah auto-krize u Srbiji na proleće, za sektor zainteresovani kineski investitori

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.