Francuski proizvođač automobila Reno otvorio je drugu fazu svoje gigantske fabrike u Tangeru, u Maroku, u kojoj će se proizvoditi jeftini modeli automobila.
Izmeštanje proizvodnje u Afriku je izazvalo negodovanje u Francuskoj.
Danas otvoren drugi deo fabrike automobila „Dačija Sandero“ omogućiće francuskom proizvođaču da udvostruči proizvodnju do 340.000 vozila godišnje 2014. godine. Fabrika „Renoa“ u Tangeru je najveća te vrste u Africi.
„Reno“ gradi i fabriku u Oranu, u Alžiru, ali je ona znatno manja, kapaciteta 75.000 vozila godišnje, za domaće tržište.
Danas otvorena fabrika u Tangeru koštala je 400 miliona evra, a ukupna vrednost projekta je milijardu evra.
Očekuje se da se „Renou“ u trećoj fazi pridruži njegov japanski partner „Nisan“.
Fabrika u Tangeru koja za sada zapošljava 5.000 ljudi, uglavnom će raditi za izvoz u više od 25 zemalja, posebno Evrope.
„Reno“ i „Dačija“ imaju vodeću poziciju na marokanskom tržištu, sa više od trećine ukupno prodatih vozila godišnje.
Pored niske cene radne snage, francuska grupa ima druge prednosti u Tangeru – slobodnu zonu bez poreza na dobit tokom pet godina, a zatim po sniženoj stopi, a nema ni poreza na izvoz.
Prosečna mesečna plata u fabrici „Renoa“ u Tangeru je 250 evra, što je manje od polovine plate u fabrici „Dačija“ u Rumuniji.
„Reno“ je u Maroku najavio otvaranje 30.000 radnih mesta povezanih sa njegovom proizvodnjom.
Kada „Poslodavac“ napravi 1:3, to je „poslodavac“. 1 – za sirovine i obrtna sredstva, 1- za plate i državu, 1 – zaradu! Tada može da se priča da je uspešan Poslodavac „GAZDA“, ostalo je prevarantsko ponašanje i šićarenje!
Čista EKONOMIJA