Kompanija Lidl Srbija, sa željom da doprinese podizanju svesti o očuvanju biodiverziteta u zemlji, donirala je sredstva u iznosu od 850.000 dinara Javnom preduzeću „Palić – Ludaš“, sa ciljem zaštite vlažnih staništa na području Parka prirode „Palić“ i Specijalnog rezervata prirode „Ludaško jezero“. Održivo rešenje za očuvanje biodiverziteta na ovom području, projekat koji je Lidl podržao, predstavlja obezbeđene ispaše vodenih bivola i podolskih goveda – uz pomoć kojih se uspešno revitalizuje priroda i obnavlja ekosistem.
Kao društveno odgovorna kompanija, Lidl prepoznaje značaj održivosti, posebno vodeći računa o očuvanju prirodnih resursa – zato nastoji da svojim aktivnostima pomogne u rešavanju ekoloških izazova kako globalno, tako i lokalno. U našoj zemlji, lokacije na području okoline Palića i Ludaškog jezera suočavaju se sa isušivanjem vlažnih staništa, koje nastaje kao posledica prekomernog rasta vegetacije, što ugrožava postojeći biljni i životinjski svet. Održiva rešenja, poput ispaše podolskih goveda i vodenih bivola, omogućavaju vraćanje prirodne ravnoteže i dugoročno čuvaju ove ekosisteme.
JP „Palić – Ludaš“ sprovodi ovaj vid ispaše na Palićkom jezeru od 2015. godine, a od 2017. godine i na Ludaškom jezeru. Kako bi osigurala kontinuiranu zaštitu ovih ekosistema, kompanija Lidl Srbija je svojom donacijom obezbedila hranu za životinje tokom zimskog perioda, kada ispaša nije moguća, kao i sredstva za održavanje štala i ograda koje su ključne za njihovu bezbednost i dobrobit.
„Izazovi zaštite biodiverziteta se čine kompleksnim i dalekim, ali kada obratimo pažnju na to da u našem bliskom okruženju nestaju veoma retke biljne i životinjske vrste – postaje jasno da moramo da učinimo nešto kako bismo očuvali prirodne lepote Srbije. Zato sa ponosom podržavamo projekat JP „Palić – Ludaš“ i verujem da ćemo nastaviti i u budućnosti“, izjavila je Aleksandra Mirić ispred CSR odeljenja u kompaniji Lidl Srbija.
Očuvanje prirode ispašom predstavlja rešenje zasnovano na prirodnim metodama, potpuno je održivo, a njegova primena donosi značajne ekološke i ekonomske benefite. Krda koja svakodnevno pasu u zaštićenim predelima Palićkog i Ludaškog jezera omogućila su povratak biljnih i životinjskih vrsta koje su prethodno napustile te predele usled isušivanja tla, poput močvarnih orhideja, sibirske perunike i malih svećica, ali i ptica kao što su čaplja govedarka i crvenonogi sprudnik. Vlažna staništa su izuzetno efikasni „upijači“ ugljen-dioksida i doprinose smanjenju emisija i očuvanju klimatske ravnoteže. Osim toga, kroz očuvanje vlažnog staništa čuva se i vodeni svet i unapređuju uslovi za mrest riba. Krda koja slobodno šetaju netaknutom prirodom predstavljaju i nesvakidašnju atrakciju, privlačeći brojne posetioce, čime se unapređuje i turistički potencijal Palićkog i Ludaškog jezera.
Već na leto, kompanija Lidl Srbija najavila je novu donaciju od 700.000 dinara, koja će biti usmerena na podršku i razvoj postojećih kapaciteta, sa posebnim fokusom na edukaciju i razvoj ekoturizma u ovom jedinstvenom području, sa željom da posetioci kroz brojne ekološke programe upoznaju vrednosti ovog zaštićenog područja.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Nakon velikog odziva i 46 pristiglih prijava iz srednjih škola širom Srbije, završen je donatorski program „Za školu s više razumevanja“, koji je pokrenula AikBank. Na osnovu kvaliteta predloženih projekata...
U duhu novogodišnjih praznika i darivanja, kompanija Imlek i ove godine nastavlja svoju dugogodišnju tradiciju društveno odgovornog poslovanja, pružajući podršku deci bez roditeljskog staranja i štićenicima ...
Nastavljajući više od tri decenije dugu tradiciju sistematskog ulaganja u mlade i njihovo obrazovanje, Hemofarm fondacija predstavila je 33. generaciju stipendista za školsku 2025/2026. godinu.Deset izuz...
Jelica Milošević, Milica Martinović i Ana Salević laureatkinje su ovogodišnjih Nacionalnih priznanja u okviru renomiranog međunarodnog programa L’Oréal-UNESCO “Za žene u nauci” (L’Oréal - UNESCO For Wome...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.