Svet

21.10.2013. 10:06

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Koji je grad najskuplji na svetu?

Svet

21.10.2013. 10:06

Glavni i najveći grad Angole, Luanda, najskuplji je grad na svetu, pokazalo je godišnje istraživanje Mersera.
Prema podacima te njujorške firme koja se bavi ljudskim resursima i finansijskim konsaltingom, Luanda je skuplja od Moskve i Tokija, pa iznajmljivanje luksuznog stana sa dve spavaće sobe u tom gradu mesečno košta oko 10.000 dolara – dok u Moskvi iznosi „samo“ 4.600.
Luanda je glavna luka i administrativni centar Angole. Smeštena na obalama Atlantskog okeana na jugu Afrike, ima oko pet miliona stanovnika. 
Luanda je treći po broju stanovnika grad na svetu u kojem se govori portugalski jezik – posle brazilskih Sao Paola i Rio de Ženeira, ali i najveći glavni grad na svetu u kojem se govori taj jezik, pošto ima više stanovnika od Brazilije, Maputa i Lisabona. 
Angola, nekadašnja portugalska kolonija, stekla je nezavisnost 1975, a Luanda je tad već bila moderan grad. Međutim, razvoj je zaustavljen građanskim ratom, koji je trajao od 1975. do 2002. godine, kada je najveći broj Portugalaca napustio Angolu, iako ih i danas u Luandi ima oko 120.000. 
Podaci kažu da se broj Portugalaca još uvek povećava, pošto se mnogi „vraćaju“ u Angolu zbog ekonomske krize u njihovoj zemlji. 
Luanda je u izgradnji, gradske vlasti ubrzano rade na rešavanju pitanja socijalnog stanovanja, pošto najveći deo grada i danas čine sirotinjske četvrti. 
Obnova Angole je počela odmah po završetku rata, a ubrzanom ekonomskom rastu najviše doprinose nafta i dijamanti. 
U toploj i veoma suvoj klimi, u Luandi žive uglavnog afričke etničke grupe, a među strancima, osim Portugalaca, ima Latinoamerikanaca, a raste i broj Kineza i Vijetnamaca. 
U Luandi živi trećina svih Angolaca, a 53 odsto čine siromašni – dok „cvetaju“ luksuzna zdanja za bogatu manjinu, a Luanda prvi put nosi epitet „najskupljeg grada na svetu“. 
Posle Luande, Moskve i Tokija, na četvrtom mestu je Ndžamena u Čadu, peti Singapur, a na „top 10 listi“ slede Hong Kong, Ženeva, Cirih i Bern u Švajcarskoj i Sidnej u Australiji. 
Na listi, koju „Merser“ pravi kao pomoć multinacionalnim kompanijama i vladama da bi lakše odredili budžet za zaposlene u inostranstvu, nalazi se 214 gradova, a u „obračun“ ulaze cene 200 standardnih usluga i proizvoda, uključujući smeštaj, prevoz, hranu, odeću, kućne potrepštine i zabavu. 
Zanimljive su razlike u ceni između standardnih proizvoda u gradovima: tako šoljica kafe u Managvi košta 1,54 dolara, a u Moskvi 8,29, hamburger u Kalkuti 3,62 dolara, a u Karakasu 13,49, karta za bioskop u Johanesburgu 5,91 dolar, a u Londonu 20,10… 
Ključni trošak, koji određuje rangiranje grada na listi je, naravno, smeštaj. Iznajmljivanje luksuznog stana sa dve spavaće sobe u Luandi tako košta oko 10.000 dolara mesečno, u Moskvi 4.600 – što je 14 puta više nego u Karačiju.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Dobar dan,

      Mi smo legitimna, renomirani Vlada registrirani lihvar. Mi smo tvrtka koja nudi financijsku pomoć. Mi posuditi sredstva kako bi se pojedincima kojima je potrebna financijska pomoć, koja imaju loše kreditne rekord ili je potrebna novca za platiti račune, da ulagati u poslovanje. Želim koristiti ovaj medij je obavijestiti vas da smo pružiti pouzdan korisnik pomoći kao što ću biti drago da vam ponuditi kredit na 2%, tako da ne ustručavajte se podnijeti zahtjev za kredit, jer ćemo Vam pružiti najbolje od naših usluga.

    Motto: Pružamo našim klijentima sa sigurne kreditne i jamstva u programu će dobiti.

    Lijepi Pozdrav.

    G. Daniel / MD /

    Kontakt email: Danielwallsloancompany@gmail.com

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.