
Šta je 5G mreža?
Sva tri mobilna operatera koja posluju u Srbiji, objavila su da su pustila 5G mrežu. Međutim, malo ko zna šta je zapravo 5G mreža i zašto je ona značajna, da li je opasna po zdravlje i da li ćemo kada upalim...
Bližimo se finalu Lige šampiona, najprestižnijem evropskom fudbalskom takmičenju koje organizuje UEFA. U finalu Lige šampiona, 31. maja snage će odmeriti Inter i Paris Sen Žermen u Minhenu na stadionu Alijanc arena. Ovo će biti drugi put u istoriji kada će se susresti italijanski i francuski tim u borbi za prvo mesto.
Paris Sen Žermen (PSG) i Inter naći će se u finalu 31. maja. Dok je PSG ovo drugo finale u poslednjih pet godina i još uvek čekaju da osvoje svoju prvu titulu, Interu je ovo drugo finale u poslednje tri sezone i poslednju titulu osvojili su 2010. godine.
Prema podacima sa Transfermarkt-a, ukupna tržišna vrednost PSG-a iznosi milijardu evra, dok je vrednost Inter Milana otprilike 700 miliona evra. Glavni sponzori PSG-a su Quatar Airways sa ugovorom od 70 miliona evra godišnje do 2028. godine i Nike sa godišnjim ugovorom od 80 miliona evra godišnje do 2023. godine.
Takođe, Nike je sponzor i Inter Milanu, pored eBay-a i Paramount-a, ali nije poznata tačna vrednost ovih ugovora. Međutim, spekuliše se da su ukuplni godišnji prihodi Intera od sponzorstva oko 50 miliona evra.
Do sada PSG je ostvario prihod od 133 miliona evra iz Lige šampiona uključujući 18, 5 miliona evra za plasman u finale i 34 miliona evra od UEFA TV i marketinških prava. Potencijalni dodatni prihod bi bila pobeda u finalu koja iznosi 6,5 miliona evra uz 4 miliona evra za učešće u UEFA Superkupu, što važi i za Inter.
Isti ukupan iznos (133 miliona evra) ima i Inter, uključujući 72, 3 miliona evra iz nagrada za rezultate na terenu.

Ukupna tržišna vrednost svih 36 timova koji učestvuju u Ligi šampiona iznosi oko 16,65 milijardi evra. Najvredniji timovi su Manchester City, 1,31 milijarda evra, zatim Real Madrid koji vredi 1,27 milijardi evra, potom Arsenal, 1,13 milijardi evra i Barselona procenjena na 1,02 milijarde evra, dok je Liverpul peti i vredi 993,5 miliona evra.
Prosečna vrednost tima iznosi oko 17 miliona evra po igraču.
Kroz sezonu 2024/25, UEFA je ostvarila značajne prihode od sponzorstva i prodaje prava. Samo centralna sponzorstva donela su oko 606 miliona evra, a vrednosti ugovora sa glavnim sponzorima premašili su i 100 miliona evra godišnje. Glavni sponzori za ciklus 2024-27 su kompanije poput PepsiCo, Playstation, Qatar Airways, Crypto.com, Mastercard i drugih, a opremu sponozrišu veliki brendovi kao što su Adidas, Nike i Puma. Adidas sponzoriše 10 timova (28 odsto), dok Nike i Puma sponzorišu po 8 timova (22 odsto). Jedan od najvrednijih ugovora o opremi jeste ugovor Adidasa i Real Madrida koji iznosi od 110 do 150 miliona evra godišnje.

Za ovu sezonu, UEFA je predvidela ukupne prihode od preko 4 milijarde evra od kojih je 3,317 milijardi evra previđeno za distribuciju klubovima učesnicima u Ligi šampiona i Superkupu. Svaki klub koji se kvalifikuje za ligu dobija fiksni iznos od 18,62 miliona evra.
Napredovanje u nokaut fazu:
Pobednik dobija dodatnih 6,8 miliona evra.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Sva tri mobilna operatera koja posluju u Srbiji, objavila su da su pustila 5G mrežu. Međutim, malo ko zna šta je zapravo 5G mreža i zašto je ona značajna, da li je opasna po zdravlje i da li ćemo kada upalim...

U domovima se sve češće koriste uređaji koji međusobno komuniciraju i obavljaju zadatke bez stalnog nadzora. Svetlo, grejanje, sigurnosni sistemi i aparati mogu da rade po pravilima koja korisnik postavi. ...

Crni petak je iza nas, ali popusti još uvek traju. U petak, 28. novembra započeto je sezonsko sniženje u trgovinskim lancima, ali i uslužnim objektima. Trgovci su obećali sniženja i do 50 odsto, a Nova ekono...

Svega još par dana nas razdvaja do čuvenog Crnog petka koji bi po pravilu trebalo da bude jedan od dana kada pojedinac najjeftinije može da kupi sve moguće potrepštine, a da ne ostane bankrot. Međutim, da li...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE