U prvih sedam meseci ove godine imamo čak 13 procenata povećanje deviznog priliva u turizmu, a očekivanih milijardu i 200 hiljada evra od stranih turista pokazuje značaj turizma, kaže Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije. Međutim, dodaje da u ovu oblast mora mnogo da se ulaže.
Turistički cvet, nagrada Turističke organizacije Srbije, dodeljuje se svake godine na Svetski dan turizma, za značajna ostvarenja u podizanju kvaliteta turističkih usluga, kao i za doprinos razvoju i promociji turizma u Srbiji.
O kakvoj nagradi je, zapravo, reč?
„Kroz nju želimo da stimulišemo turističku privredu i sve čionioce u turizmu, da razmisle o značaju turizma, o tome gde je Srbija na svetskoj mapi turizma. Mi postajemo sve zapaženija turistička destinacija, ali da bismo to i ostali moramo da se podsetimo da je ulaganje i neprestane inovacije nešto što je neophodno. Turizam kao privredna grana je takođe jako prepoznat i kao privredna grana u Srbiji i mnogo više se ulaže, ali nije dovoljno, jer turisti su sve zahtevniji, traže inovacije“.
Šta je to što je dobitnike nagrade izdvojilo od ostalih kandidata?
„Svake godine imamo sedam kandidata – za lokalnu turističku organizaciju, za najbolju manifestaciju, za najbolji smeštajni kapacitet, zatim nagrada za najbolju organizaciju, za doprinos organizacije ili pojedinca turističkoj ponudi Srbije i kategorija receptivna turistička agencija.To su kandidati koji su najviše doprineli razvoju i promociji turizma, prema oceni stručnog žirija. Mi smo se trudili da nagrade budu u skladu sa poslovima koje obavlju, a ono što je važno, jeste da mi finansiramo smeštaj, prevoz i učešće jednog predstavnika na sajmovima turizma u Evropi“.
Šta Srbija treba da uradi kako bi se iskoristili svi turistički potencijali?
„Upravo koristimo tu našu priliku što do sada nismo bili prepoznati kao destinacija u onom smislu u kojem su na primer prepoznate druge evropske zemlje. Ali to je i naša šansa, turisti traže nove destinacija i mi upravo tako želimo da se pozicioniramo, kao nova destinacija koja ima šta da ponudi. Država treba dosta toga da uradi, ali ima stvari koje mi sami možemo, odnosno privatni sektor i svi činioci u turizmu. Mi imamo dosta banja koje su u dobrom stanju i koje nude kvalitetnu medicinsku uslugu i turisti ih prepoznaju. Ono što treba da se poradi u narednom periodu je rešavanje imovinsko-pravnih pitanja, jer postoji potreba da se one dodatno unaprede i da se ti smeštajni kapaciteti renoviraju i modernizuju u skladu sa potrebama turista. U ovih sedam meseci ove godine imamo čak 13 procenata povećanje deviznog priliva u turizmu, a očekivanih milijardu i 200 hiljada evra od stranih turista pokazuje značaj turizma“.