Poslanici opozicionih stranaka kritikovali su Predlog zakona o dualnom obrazovanju, navodeći, između ostalog, da je taj model zakona neprihvatljiv za Srbiju, kao i da je reč o izrabljivanju učenika.
Zamenik šefa poslaničke grupe Srpske radikalne stranke Nemanja Šarović rekao je da radikali neće podržati taj predlog.
„SRS je uputila veliki broj amandmana. Nismo mi a priori protiv dualnog obrazovanja, ali da bismo uveli na taj način, kako oni pričaju, dualno obrazovanje mi moramo imati privredu koja je u stanju da to podrži. U Srbiji privrede nema“, kazao je Šarović.
On kaže da se ne može automatski primenjivati nešto što donosi rezultat u drugim državama, jer imaju svoju kulturu, istoriju, svoju privredu. Dakle, okruženje nije isto da bismo mogli preslikati zakon“, naveo je Šarović.
Šef poslaničke grupe Dveri Boško Obradović rekao je da je ta stranka uložila više desetina amandmana na predložene zakone i izmene zakona, kao i da će biti „veoma kritična“ prema ministru prosvete Mladenu Šarčeviću i „njegovim eksperimentima“ sa savremenom srpskom prosvetom.
„Smatramo da u svim zakonskim rešenjima postoji niz manjkavosti. Posebno izražavamo svoju kritiku prema zakonu o dualnom obrazovanju koji smanjuje broj opšte obrazovnih predmeta i svodi učenike isključivo na tu stručnu praksu koja je zapravo priprema za jeftinu i nepismenu radnu snagu koja će raditi kod stranog gazde“, naveo je on.
Obradović je kazao da učenici osnovnih i srednjih škola ne treba da se pripremaju za „roblje“, nego obrazuju za 21. vek.
„U tom smislu ne vidimo šta je jasan cilj ovog zakona o dualnom obrazovanju da li zaista da pripremi jeftinu radnu snagu stranim kompanijama koja ova vlast dovodi u Srbiju ili je to zaista dobra volja da se naše obrazovanje uskladi sa nekim privrednim kretanjima i da naši učenici dobiju neku stručnu praksu. To smo spremni da podržimo, ali kako se razvija politika ovog režima mislim da su deo stranih monopola koji vladaju Srbijom“, naveo je Obradović.
Poslanik SPS Žarko Obradović rekao je da priča o izrabljivanju učenika nema svoju utemeljenost u praksi, jer zakon utvrđuje koliko đak treba da provede kod poslodavca i koje su mu obaveze.
„Suština je da smo mi preuzeli elemente obrazovnog sistema Nemačke, Švajcarske, Austrije gde privreda ima drugačiju strukturu i doneli rešenja koja su primerena nama“, naveo je Obradović.