U nastojanju da se doprinese prevazilaženju digitalnog jaza i da se unapredi bezbednost dece na internetu, UNICEF i kompanija Yettel predstavili su seriju od tri brošure pod zajedničkim nazivom „Digitalni kompas za roditelje“.
Ove brošure su pripremljene da roditeljima i nastavnicima pruže praktične savete i znanja kako bi mogli da vode otvorene, informisane i podržavajuće razgovore sa decom o njihovim digitalnim iskustvima. Cilj je da se odrasli osnaže da ne ostanu po strani, već da budu aktivni i prisutni saputnici dece u njihovom digitalnom odrastanju.
Vodiči su deo šireg napora da se odraslima pruže praktični alati i relevantne informacije kako bi mogli da prate, razumeju i oblikuju digitalna iskustva dece, uz uvažavanje njihovih potreba, prava i bezbednosti.
Predstavljanje brošura pratio je i vebinar u okviru UNICEF-ove Škole roditeljstva, na kojem su učestvovale prof. dr Dobrinka Kuzmanović koja je sarađivala na izradi brošura, Nataša Đurić Lazović, nastavnica Šeste beogradske gimnazije, Marija Vujanić, direktorka komunikacija i održivosti kompanije Yettel, kao i umetnica Konstrakta, koja je govorila iz lične roditeljske perspektive.
Prof. dr Dobrinka Kuzmanović je izjavila: „Digitalna pismenost ne počinje i ne završava se sa tehnologijom – ona počinje u porodici. Roditelji i nastavnici moraju biti osnaženi da sa decom vode razgovore koji su informisani, empatični i prilagođeni uzrastu. ‘Digitalni kompas’ je naš doprinos tom dijalogu”.
Digitalna transformacija donosi niz mogućnosti, ali i izazova, zbog čega je uloga roditelja i nastavnika ključna u razvijanju zdravih digitalnih navika kod dece.
Marija Vujanić, direktorka komunikacija i održivosti kompanije Yettel, je dodala: „Verujemo da odgovoran pristup tehnologiji počinje edukacijom. Zajedno sa UNICEF-om želimo da roditeljima damo konkretne alate kako bi pratili razvoj veština svoje dece, ali i kako bi razumeli rizike i prilike digitalnog sveta”.
Upravo zbog toga je važno uključiti i glasove roditelja iz različitih sfera života, jer iskustva se razlikuju, ali izazovi su često slični.
Umetnica Konstrakta je poručila: „Deca danas odrastaju u drugačijem svetu od onog u kojem smo mi rasli. Nije važno da mi, roditelji, znamo sve o tehnologiji. Važno je da budemo prisutni, otvoreni i spremni da učimo zajedno sa svojom decom. Zato mislim da je ovaj ‘Kompas’ zaista dragocen”.
Brošure su dostupne za besplatno preuzimanje na sajtu UNICEF-a, na linku OVDE.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Zaposleni kompanije Carlsberg Srbija, učestvovali su u sadnji drveća na Novom Beogradu, u bloku 61, čime se ova kompanija pridružila akciji „Posadi svoj hlad“, u okviru koje je do sada posađeno 120.000 staba...
L’Oréal, lider u industriji lepote, već više od 25 godina aktivno se zalaže za održivu i inkluzivnu budućnost, nastojeći da očuva lepotu planete i osnaži zajednice širom sveta. Program L’Oréal for the Future...
Novembar je mesec u kojem širom sveta jača glas o muškom zdravlju, vreme kada teme poput redovnih pregleda, samopregleda i brige o sebi izlaze iz zone tišine i postaju deo svakodnevnih razgovora. To je perio...
Dok se sezona vegetacije približava kraju, u poljoprivrednim školama širom Srbije tek počinje posao koji bi mogao da poboljša stabilnost budućeg roda — obezbeđivanje staništa za pčele i druge oprašivače, koj...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.