Srbija

08.11.2017. 10:30

Večernje Novosti

Autor: Nova Ekonomija

Građevinska firma Planum ispravlja spornu deonicu puta na Koridoru 11

Srbija

08.11.2017. 10:30

Izvođač se vratio na spornu deonicu Ub – Lajkovac da ispravi nedostatke. Od ponedeljka su počeli radovi na auto-putu završenom pre dve godine.

Radnici građevinskog preduzeća Planum, jednog od izvođača radova na spornoj deonici Koridora 11 od Uba do Lajkovca, u ponedeljak i utorak su počeli da ispravljaju propuste koje su napravili tokom izgradnje 12,5 kilometara puta.

Sređuju put posle krivične prijave protiv Milutina Mrkonjića

Planum je angažovao radnike da „šminkaju“ asfalt, nakon krivične prijave resonog ministarstva protiv bivšeg ministra Milutina Mrkonjića i izvođača radova. 

Građevinci su zalivali pukotine na asfaltu bitumenom i popunjavali rupe, a nadležni tvrde da nisu smeli to da rade bez prethodnog odobrenja javnih preduzeća – Koridora Srbije i Puteva Srbije. 

Ministarstvo građevinarstva je pre nekoliko dana podnelo krivičnu prijavu protiv bivšeg ministra Milutina Mrkonjića, kao i protiv nadležnih u građevinskim preduzećima Planum, PZP Beograd i Putevi Užice, zbog korišćenja neadekvatnog materijala prilikom izgradnje ovog dela auto-puta. 

Građevinci su ovu deonicu napustili još 14. decembra 2015. godine, kada je obavljena primopredaja objekta s Putevima Srbije. Tada je određen i garantni rok od dve godine, koji ističe za malo više od mesec dana. 

Drobnjak: Radili su po svojoj volji

Zoran Drobnjak, direktor Puteva Srbije, kaže da je tačno da je garantni rok još u toku i da traje do 14. decembra, ali da izvođač, koji je predao gradilište, ne može po svojoj volji da se na njega vraća. 

„Morali su da traže saglasnost od nas i Koridora, a nisu je tražili“, kazao je Drobnjak. 

„Radili su po svojoj volji i bez dopuštenja“, dodaje on. 

Presek trenutnog stanja ove deonice uradio je Saobraćajni institut CIP, a na osnovu njihove analize podneta je i krivična prijava. U elaboratu o evidentiranim oštećenjima konstatovano je da su se na ovom delu Koridora 11, koji još nije u upotrebi, javile pukotine, koje se po dubini prostiru kroz ceo asfaltni sloj. 

Inženjeri su utvrdili da je glavni uzrok oštećenja sloj drobljenog kamena i nasip od gline koji se nalaze na dubini od 87 do 100 centimetara. 

To znači da će zbog gline morati da se skine sloj te debljine i da se uradi ponovo. Utvrđeno je da su razlozi nastanka oštećenja i slaba zbijenost, povećana vlažnost i smanjena koherentnost materijala. 

Trasa će morati da se radi ponovo

Ova trasa nikada nije puštena u saobraćaj, a četiri i po kilometra, od ukupno 12,5 koji su asfaltirani, moraće da se radi iz početka, za šta će biti potrebno oko milijardu dinara, odnosno više od osam miliona evra. 

Trasa je građena od 2010. do 2014, a radovi su sa oko 75 miliona evra plaćeni iz republičkog budžeta. 

Direktor Planuma: Nije tačno smo radili na svoju ruku

Ratomir Todorović, direktor Planuma, tvrdi da nije tačno da se radi bez znanja Koridora.

„Postoji njihov nalog za sanaciju na koji smo dali predlog kako da se uradi, a na koji oni nisu nikada odgovorili. U avgustu su iskopane četiri jame i radimo na njihovom zatvaranju, jer dolazi zimski period. Isto je i sa prslinama. Sve ovo se dešava zato što u Ministarstvu nema građevinaca“, kaže Todorović.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.