Srbija

14.11.2017. 09:24

N1 Beograd

Autor: Nova Ekonomija

Industrija nameštaja velika šansa koju Srbija ne zna da iskoristi

Srbija

14.11.2017. 09:24

Udeo drvne i industrije nameštaja u BDP-u Srbije je 1,4 odsto, dok je njeno učešće u izvozu 5,7 odsto. U toj grani beležimo suficit, a izvoz u Rusiju raste svake godine za 50 odsto. Ipak, Srbija još ne koristi pun potencijal te oblasti. Šta je ključ uspeha u industriji nameštaja?

Prema rečima, Dalibora Petrovića, dobitnika Zlatnog ključa na ovogodišnjem beogradskom Sajmu nameštaja, dizajn je ključni faktor, koji proizvođača stavlja u poziciju da bude jedinstven. Dodaje i da su inovativni pristup, primena znanja i tradicionalne tehnologije na našim prostorima mešavina koja vodi ka uspehu.

Petrović ne veruje da su multinacionalne kompanije koje proizvode i prodaju nameštaj pretnja za male proizvođače.

Kako kaže, više su razvojna šansa, jer podižu svest o nameštaju na domaćem tržištu.

Firmu Petroprojekt, Petrović pokrenuo je 1996. godine u Bratuncu, u Bosni i Hercegovini, a posle višegodišnjeg iskustva na evropskom tržištu, radeći za druge poznate proizvođače, pokreće u Švajcarskoj svoj brend, White oak proizvodni program, baziran na proizvodnji od prirodnih materijala.

Iz Srbije je 2015. godine izvezeno 145.000 kubika drveta za 45,3 miliona evra. Da je ova količina drveta iskorišćena za proizvodnju stolica, imali biste pet miliona stolica za izvoz, čija bi vrednost bila 265 miliona evra, skoro šest puta više nego ono što je zarađeno izvozom poluproizvoda, pokazala su istraživanja USAID-a. 

Ipak ta šansa nije iskorišćena.

Govoreći o industriji nemeštaja u regionu, Petrović ističe da je to ozbiljna boljka i u Srbiji u u regionu. 

„Pogotovo u Srbji i Hrvtaskoj gde su sve ozbiljne proizvodnje nameštaja nestale. Dobar primer u regionu je Bosna i Hercegovina, koja danas ima preko 10 proizvođača koji su jako dobro isprofilisani i prisutni su na svetskom tržištu. Mislim da je znanje o tome šta tržište traži ključno, ali nažalost naš regoin je dobar samo za početni biznis, kada je u pitanju male preduzetništvo, bez ozbiljnih strategija i prisustva na međunarodnom tržištu“

Na pitanje šta je u u Bosni pogodovalo bržem rastu ističe da je poslednjih 10 godina bilo jako dobrih projekata u industriji nameštaja.

„Projekat je počeo sa razvojem tako što je UNDP stao iza toga zajedno sa privrednom komorom Bosne i Hercegovine. Oni su nama pružili priliku da u jednom momentu izađemo na svetsko tržite i predstavimo se. Mislim da Srbija nije imala sličan program i zato je rezultat posle 10 godina ovakav“.

Prema njegovim rečima, uspeh u industriji nameštaja se postiže, pre svega posvećenošću kvalitetu, ne samo proizvodu, pažljivim biranjem partnera sa kojim se radi ali i time da postoji izbalansiran odnos u razvoju.

„Da imate jasan pristup kada je u pitanju diverzifikacija vaših kupaca i da izgradite svoj identite i da idete nekim putem za koji vi smatrate da je najadekvatniji“.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.