Digitalizacija će građanima Srbije omogućiti praktičniji, efikasniji i transparentniji pristup javnoj administraciji, dok će banke na novi način komunicirati sa klijentima, ocenjeno je danas na konferenciji „Digitalizacija u Srbiji budućnost elektronske uprave i bankarstva“.
Konferenciju je u prostorijama kompanije Telenor organizovala ambasada Norveške kako bi stručnjaci, predstavnici poslovne zajednice i Vlade Srbije razgovarali o budućnosti digitalizacije javnih i privatnih elektronskih uprava.
Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić rekao je da je to ministarstvo sada fokusirano na upotrebu informacionih tehnologija u primeni Zakona o opštem upravnom postupku, e-ZUP-u.
„E-ZUP će građanima uštedeti više od šest miliona radnih sati koje bi proveli na šalterima, i oko 245 miliona dinara godišnje“, kazao je Ružić.
On je dodao da je u narednom periodu potrebno raditi na poboljšanju veština i znanja zaposlenih u javnoj upravi.
Ambasador Norveške Arne Sannes Bjornstad rekao je da digitalizacija obezbedjuje efikasan i unapredjen sistem, ali da treba paziti sa sačuva bezbednost informacija.
„Mora se voditi računa o bezbednosti i privatnosti, verovati partnerima sa kojima radite i koristiti dobar softver“, kazao je Bjornstad.
Generalna direktora Telenora u Srbiji Ingeborg Ofsthus rekla je da su u Srbiji napravljeni značajni koraci u digitalizaciji, ali da je vreme da se ubrza taj proces.
„Mi u Telenoru želimo da budemo pokretač, već smo uveli mobilno bankarstvo, a menjamo i način na koji komuniciramo s našim korisnicima“, kazala je Ofsthus.
Ona je objasnila da sada oko 700.000 klijenata te kompanije u Srbiji koristi aplikaciju kojom izvršavaju svoje obaveze, a da ne moraju da čekaju u redovima.