Srbija

15.09.2025. 10:10

Saopštenje

Autor: Nova Ekonomija

Privatni prevoznici ponovo traže više novca iz budžeta Grada Beograda

BETA/BEOINFO BETA/BEOINFO

BETA/BEOINFO

Srbija

15.09.2025. 10:10

Konzorcijum privatnih prevoznika „BG Bus prevoz“ podneo je zahtev za povećanje cene rada za autobuse sa pogonom na gas za 9,42 odsto dok je za autobuse sa pogonom na evrodizel traženo poskupljenje od 5,54 odsto, pravdajući takav potez povećanjem prosečne bruto zarade u Beogradu i poskupljenjem gasa, a ovaj predlog će se naći na sledećoj sednici Skupštine grada u petak 19. septembra, saznaje sindikat „Centar ‒ GSP Beograd“.

Konzorcijum privatnih prevoznika koji čine i prevoznici C&LC Group, ASP Strela-Obrenovac, Banbus, uprava grada je angažovala u septembru 2024. godine na 84 linije gradskog prevoza, sa više od 500 vozila, oduzimajući pritom brojne linije Gradskom saobraćajnom preduzeću kako bi umesto javnog gradskog prevoznika angažovala vozila privatnih preduzeća, podseća sindikat Centar u saopštenju.

„Vrednost samo ovog ugovora je 171,18 milijardi dinara, odnosno oko 1,46 milijardi evra, a ovo je već drugo poskupljenje koje konzorcijum privatnih prevoznika traži za samo godinu dana. U ovogodišnjem budžetu grada za plaćanje prevoznicima. Pre ovog poskupljenja, već je namenjeno neverovatnih 34,58 milijardi dinara, od čega je samo u prvih šest meseci potrošeno 20,59 milijardi dinara, što bez sumnje znači da će razlika u novcu do kraja godine morati da se nadomesti iz nekih drugih gradskih projekata i javnih usluga kako bi se pokrila davanja za javni prevoz, od čega najveći deo odlazi na privatne prevoznike“, dodaju.

Kako navode iz sindikata, dok se građanima nudi „besplatan javni prevoz“, iza paravana se iz gradske kase izvlače milijarde koje „služe za bogaćenje malog broja ljudi“, tako da Beograd izdvaja petinu svog budžeta samo za javni prevoz.

„Za novac koji građani iz budžeta plaćaju, možemo da imamo javni prevoz kao u Beču, Budimpešti ili Pragu, a građani koji svakodnevno koriste vozila javnog prevoza znaju na kom je on nivou i da li uloženi novac zaista opravdava uslugu koju dobijaju“, navode iz sidnikata.

Podsećaju i da je i dalje neizvesna nabavka novih vozila za GSP „Beograd“, zbog brojnih tendera koji su obustavljeni, a u okviru kojih je planirana nabavka 170 solo autobusa, 130 zglobnih, 100 tramvaja i kupovina novih trolejbusa i elektroautobusa.

Tbog toga je, kako navode, „krajnje vreme“ da se u rešavanje ovog pitanja uključe i republički organi vlasti, jer uprava Grada Beograda, kažu, nije u stanju da se brine o svom najvećem gradskom preduzeću.

Uredba o ograničenju marži ponovo promenjena: Nabavne cene kojih proizvoda više nisu zamrznute i mogu da rastu?

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.