Vesti iz izdanja

01.10.2025. 05:33

Dr. Oetker

Autor: Nova ekonomija

Kako inovacije čuvaju tradiciju

INTERVJU: Nikola Špička, menadžer proizvoda u kompaniji Dr. Oetker Srbija

Pružiti kvalitetan proizvod predstavlja vrednost našeg poslovanja, a pružiti kvalitetan i jednostavan za pripremu je vrednost koja prati trend savremenog života...

Foto: Dr. Oetker

Promene u navikama potrošača u Srbiji već izvesno vreme se kreću u pravcu traženja praktičnih i kvalitetnih opcija. Nutritivno izbalansirani obroci čija priprema ne traje dugo, dobijaju sve veći udeo na tržištu.

To potvrđuje i nedavna analiza istraživačke agencije IPSOS u kojoj se ističe da petina potrošača u Srbiji konzumira polugotova jela. Tempo života ja faktor koji svakako diktira ovaj trend, ali potrošačima više nije važna samo brzina, već i ono što taj proizvod sadrži.

Dr. Oetker, kompanija koja na našem tržištu posluje već duže od dve decenije, nastoji da, čuvajući svoju tradiciju i prateći inovacije i potrebe potrošača, odgovori na pomenute trendove. Ovim povodom razgovarali smo sa Nikolom Špičkom, menadžerom proizvoda u kompaniji Dr. Oetker Srbija, koji nas je detaljno upoznao sa Dr. Oetker asortimanom, zaslužnim za njihovu lidersku poziciju na tržištu.

NE logo za pitanje u intervjuu Doba u kojem živimo podrazumeva trendove koji se non-stop smenjuju, društvene mreže tome dodatno doprinose i to je brzina koju je ponekad vrlo teško ispratiti. Kako vaša kompanija, čije poslovanje je zasnovano na poštovanju tradicije, uspeva da odgovori na sve ove promene koje nas okružuju?

Bez obzira na izuzetno visoku dinamičnost okruženja i tržišta, ono što je uvek u trendu to je kvalitet. Naša doslednost i vernost kvalitetu je ono što gradi poverenje naših potrošača, a to potvrđuje i naša tradicija koja traje duže od veka. Međutim, očuvanje tradicije 38 NOVA ne bi bilo izvodljivo bez inovacija kao odgovora na izuzetno intenzivan tehnološki napredak koji moramo da pratimo ukoliko želimo da odgovorimo na potrebe potrošača. Pružiti kvalitetan proizvod predstavlja vrednost našeg poslovanja, a pružiti kvalitetan i jednostavan za pripremu je vrednost koja prati trend savremenog života.

NE logo za pitanje u intervjuu Pre nekoliko godina ste postavili standard kada se na tržištu pojavila Dr. Oetker palenta Brzo i lako, dok ste početkom 2025. godine lansirali i novi ukus. Zašto baš palenta i zašto baš ukus koji ste nedavno lansirali?

Ovaj odgovor bih započeo pitanjem – da li jedan tradicionalan obrok možemo pripremiti za jedan minut? Sa Dr. Oetker palentom možemo. Do ideje o lansiranju ovog proizvoda došli smo jer je palenta vrlo popularna u ishrani našeg stanovništva. Izazov je bio kako obezbediti proizvod u obliku koji će podrazumevati jednostavnu i brzu pripremu, a da istovremeno neće zahtevati kućni ambijent da bi se ta priprema realizovala. Naš razvojni tim, koristeći raspoložive Dr. Oetker inovativne procese, došao je do rešenja koje se brzo i lako priprema.

Tako je nastala Dr. Oetker Palenta Brzo i lako, najpre u klasičnom ukusu i sa ukusom sira, a odnedavno i u varijanti sa goveđom pršutom. Najnoviji ukus predstavlja tradicionalni obrok u modernom izdanju. Ovaj novitet u asortimanu Dr. Oetker palenti rezultat je naše želje da odgovorimo na potrebe naših potrošača i da im ponudimo različite opcije i ukuse u skladu sa njihovim preferencijama.

NAŠ FOKUS OSTAJE NA RAZUMEVANJU POTREBA POTROŠAČA I PRILAGOĐAVANJU PONUDE NJIHOVOM RITMU I STILU ŽIVOTA

NE logo za pitanje u intervjuu U aprilu prošle godine Dr. Oetker Palenta Brzo i lako je odabrana za proizvod godine od strane potrošača. Verujem da ste veoma ponosni na ovaj uspeh, ali šta je to što ovaj proizvod izdvaja od konkurentskih?

Dr. Oetker Palenta Brzo i lako je proizvod nastao u našoj razvojnoj laboratoriji kao odgovor na potrebe potrošača za brzim, a ukusnim obrokom. Posebnost sve tri varijante ukusa leži u njihovim sastojcima koji su bez dodatih aroma i boja, dok se staroplaninski sir i goveđa pršuta obrađuju procesom liofilizacije i na taj način obezbeđuju očuvanje nutritivnih vrednosti. Pored prepoznatljivog bogatog i kremastog ukusa, ona je hranjivog sastava i predstavlja dobar izvor vlakana. Potrošači su prepoznali i nagradili taj kvalitet, a time i potvrdili da smo uradili pravu stvar i ponudili im ono što žele.

NE logo za pitanje u intervjuu Pored palente, koja je relativno nov proizvod na tržištu, Dr. Oetker je već više od decenije prisutan i sa ovsenim kašama. Kako uspevate da zadržite lidersku poziciju u ovoj kategoriji?

Kada je reč o ovsenim kašama, ono što ih izdvaja su raznovrsni ukusi koji odgovaraju na različite potrebe naših potrošača. Druga važna odlika je njihova praktičnost – brza priprema koja traje svega tri minuta, što ih čini pogodnim izborom za hranjivim i ukusnim doručkom ili užinom. Naš asortiman ovsenih kaša obuhvata Classic liniju, zatim liniju bez dodatog šećera Natural Vibes i naš novitet High Protein ovsene kaše bez dodatog šećera. Upravo ta kombinacija raznovrsnosti i stalnih inovativnosti omogućava nam da zadržimo stabilnu poziciju i poverenje potrošača.

NE logo za pitanje u intervjuu Pomenuli ste High Protein ovsene kaše, po čemu se one razlikuju u odnosu na ostatak asortimana?

U godini kada obeležavamo desetogodišnjicu prisustva brenda u kategoriji ovsenih kaša na tržištu Srbije, High Protein ovsene kaše predstavljaju unapređenje asortimana. High Protein ovsene kaše pogodne su za sve one potrošače koji žele dodatni izvor energije, s obzirom na to da sadrže 15 g proteina po porciji, bez dodatog šećera su i predstavljaju izvor vlakana. Ovom linijom dodatno smo obogatili našu ponudu i učinili je raznovrsnijom.

High Protein ovsene kaše predstavljaju odličnu opciju za obrok pre treninga – nisu opterećujuće za stomak i snabdevaju telo dodatnom energijom za predstojeću fizičku aktivnost. Lansiranjem ove linije omogućili smo jednostavno i praktično rešenje potrošačima koji vode računa o dnevnom unosa proteina i na taj način pokrili novu kategoriju kupaca.

NE logo za pitanje u intervjuu Šta možemo očekivati od kompanije Dr. Oetker u predstojećem periodu, da li je u planu nova linija asortimana ili pak potpuno novi proizvod?

U predstojećem periodu naš fokus ostaje na razumevanju potreba potrošača i prilagođavanju ponude njihovom ritmu i stilu života. Planovi uključuju kontinuirano unapređenje postojećeg asortimana, kako bi proizvodi ostali praktični i raznovrsni, kao i praćenje novih trendova na tržištu. U skladu s tim, možemo očekivati i inovacije – bilo u vidu novih ukusa postojećih proizvoda, ili uvođenja potpuno novih proizvoda, koji će odgovoriti na savremene potrebe potrošača i doprineti daljem razvoju brenda. Zato poručujemo našim potrošačima da nastave da nas prate i uvek će biti blagovremeno obavešteni o svim našim aktivnostima i novitetima.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.