Radovi na rekonstrukciji Bulevara Nikole Tesle počeli su 23. septembra. Ministarstvo odbrane Srbije saopštilo je da je utvrdilo oštećenja nastala tokom priprema i prezentacije parade, kao i da je dalo nalog Javnom komunalnom preduzeću „Beograd-put“ da izađe na teren i započne radove na sanaciji oštećenja kolovoza na trasi vojne parade.
Radovi su usledili nakon prevoženja naoružanja i vojne opreme sa prostora Novog Beograda, koje je 20. septembra, učestvovalo na vojnoj paradi.
Koliko će radovi trajati vremenski nije poznato, a ni to koliko će koštati.
Pre samog održavanja parade, načelnik Generalštaba Vojske Srbije general Milan Mojsilović rekao je za televiziju Prva da „neki žele kritikom parade da steknu političke poene“, ali i da da će vojska nadoknaditi štetu, ukoliko je bude.
Ekonomista Vladimir Vučković kaže za Novu ekonomiju da je rebalansom budžeta moguće tehnički premostiti novac iz Ministarstva odbrane na Grad Beograd kako bi se pokrili troškovi sanacije.
„Ministarstvo bi u tom slučaju samo transferisalo ta sredstva i to je moguće nekim rebalansom iz budžetskih rezervi“, kaže on.
Na pitanje da li je vojska u obavezi da vodi računa o finansijama za paradu, odnosno da u svom budžetu ima planiranu manifestaciju, Vučković napominje da nije, ali da u budžetu uvek postoje neki nazivi za programe pod koje bi i troškovi same parade mogli da stoje.
„Uvek je dobro da u budžetu budu isplanirane ove komponente ali je to retko kad slučaj. To su neke aktivnosti koje mogu da se stave pod neki naziv kao što su, na primer, vojne vežbe“, kaže Vučković.
Vojni analitičar Aleksandar Radić navodi da je ova vojna parada zapravo „ad hok“ događaj i da je moguće izvesti transfer novca sa Ministarstva na Grad ali da to pokazuje „koliko je državni aparat neozbiljan u planiranju budžeta“.
Dodaje da ranije nije bilo slučajeva da vojska nadoknađuje štetu, kao i da je izjava generala Mojsilovića „medijska egzibicija“.
„Sama izjava Mojsilovića je neozbiljna. Ako planirate paradu ovih dimenzija ona mora biti uračunata unutar budžeta ove godine za narednu godinu. Ako imate jedan veliki događaj koji planirate ad hok, samim tim su vam i saniranje štete ad hok“, kaže Radić.
Napominje i da postoje procene koliko su koštale vojne parade ali u doba JNA, kao i da je odlučeno da se takve procene rade na pet ili 10 godina.
„Jedina procena da je parada koja je upravo završena preskupa igra“, dodao je on.
Pre sedam godina, 2018. godine, radovi na istoj ovoj deonici, odnosno konstrukcija Bulevara Nikole Tesle u smeru ka Zemunu koštala je 40 miliona dinara. Radovi su se izvodili od ulice Trešnjinog cveta do Maršala Tolbuhina u smeru ka Zemunu. Koliko će koštati ovi radovi, pokazaće, izgleda samo vreme, jer odgovora na pitanje od strane Grada, Beograd-puta i Ministarstva odbrane nema.
Nova ekonomija poslala je pitanja Ministarstvu odbrane ali i preduzeću Beograd-put i Sekretarijatu za informisanje Grada Beograda koliko košta sanacija puta, koliko je trasa dugačka i ko će snositi same troškove rekonstrukcije. Međutim, iz Beograd-puta uputili su nas na sekretarijat Grada, dok odatle i iz Ministarstva odbrane nisu odgovorili do objavljivanja ovog teksta.
Ilija Dević, bivši vlasnik ATP Vojvodine, odnosno glavne autobuske stanice u Novom Sadu, preko puta Železničke stanice čija se nadstrešnica obrušila na ljude ispod, saopštio je juče da je Višem javnom tužila...
Decembarske plate i bonusi će zaposlenima u Naftnoj industriji Srbije (NIS) biti isplaćeni ranije, preciznije - danas, saznaje nezvanično Nova ekonomija.Kako je navedeno u obaveštenju za zaposlene, ova o...
Goran Rosić, koji je bio u bekstvu kao jedan od osumnjičenih u istrazi Javnog tužilaštva za organizovani kriminal (JTOK) o finansijskim tokovima vezanim za projekat modernizacije mađarsko-srpske pruge, uhapš...
Litar evrodizela u Srbiji danas od 15 sati do petka, 12. decembra u isto vreme, koštaće maksimalno 198 dinara, a benzina evropremijum BMB 181 dinar.Prethodna cena evrodizela iznosila je 201 dinar po litr...
NOVA EKONOMIJA
prtplatite se za čitanje premium sadržaja
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rsInforamcije koje imaju dodatnu vrednost
Koristimo kolačiće kako bismo osigurali da vam pružimo najbolje iskustvo na našoj veb stranici. Ako nastavite da koristite ovaj sajt, pretpostavićemo da ste saglasni sa tim.