Deonica autoputa Moravski koridor duga oko 14 kilometara, od Vrnjačke Banje do petlje Vrba, otvorena je danas.
Trasa Moravskog koridora dugačka je ukupno 112,4 kilometara i povezuje Pojate i Preljinu, odnosno Rasinski, Raški i Moravički okrug.
Taj auto-put je planiran za brzinu vožnje od 130 kilometara na čas, a širok je 30 metara, što je za skoro dva metra šire od ostalih auto-puteva u Srbiji.
Izvođač radova na Moravskom koridoru, koji su počeli pre šest godina, je američko – turski konzorcijum „Bechtel-Enka“, piše Beta.
Puštanjem u saobraćaj deonice Vrnjačka Banja – Vrba, Moravski koridor je izgrađen u dužini 72 kilometra.
Putovanja od Beograda do Vrbe, preko Pojata sada će biti dva sata i 10 minuta, a posle otvaranja ostatka Moravskog koridora, preko Čačka će se do Vrbe stizati za sat i po.
U aprilu 2023. godine puštena je u saobraćaj deonica od Pojata do Makrešana, u decembru 2023. deonica od Makrešana do Kruševca (Koševi), a u decembru 2024. deonica od Kruševca do Vrnjačke Banje.
Ceremoniji otvaranja deonice u Novom Selu kod Vrnjačke Banje prisustvovao su predsednik Srbije Aleksandar Vučić, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, ministar odbrane Bratislav Gašić, direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, otpravnik poslova ambasade SAD u Srbiji Aleksandar Titolo, turski ambasador Ilhan Sajgili, ambasador Velike Britanije Edvard Ferguson.
Vučić je rekao da će još oko 29 kilometara Moravskog koridora, od Čačka do Kraljeva, za saobraćaj biti otvoreno u maju, a da će ceo koridor biti izgrađen do septembra 2026. godine.
„Moravski koridor je dokaz da Srbija kada je složna može da postiže najbolje rezultate. Sutra ujutru u osam sati ova deonica će biti puštena u saobraćaj. Besplatno korišćenje će biti do 14. januara“, istakao je on.
Najavio je da će od Velike Britanije tražiti pomoć u finansiranju lokalnih i regionalnih puteva koji su od velikog značaja za život građana.
Otpravnik poslova ambasade SAD u Srbiji Aleksandar Titolo je kazao da se nada da će još više američkih kompanija učetvovati u realizaciji velikih projekata u Srbiji
Ambasador Turske je rekao da je Moravski koridor pokazatelj razvoja Srbije.
„Odnosi Srbije i Turske naredovali su u svim oblastima“, istakao je on.
Ambasador Velike Britanije Edvard Ferguson rekao je da ta država sa 660 miliona evra finansira izgradnju Moravskog koridora,
Moravski koridor je prva digitalna saobraćajnica u Srbiji, na kojoj je omogućena brza razmena informacija, u cilju bezbednog odvijanja saobraćaja.
U okviru projekta izgradnje Moravskog koridora izvode se i radovi na hidrotehničkom uređenju reke Zapadna Morava u dužini oko 60 kilometara, čime se auto-put štiti od izlivanja reke i poboljšava zaštite od poplava okolnog područja.
Planirano je bilo da radovi budu zavšeni 2023. godine.
Sa izvođačem je bila ugovorena cena izgradnje 745 miliona evra, a da zbog mogućih nepredviđenih troškova može da bude veća maksimalno 20 odsto, što je značilo da auto-put ne sme da košta više od 900 miliona.
Po pisanju medija, sada umesto da kilometar tog auto.puta košta 7,1 milion evra, kako je prvobitno bilo planirano, njegova trenutna cena je dva puta veća i iznosi 14,2 miliona evra.
Cena ukupnih radova na Moravskom koridoru je u odnosu na prvobitno utvrđenu gotovo utrostručena, pa je 252 milijarde dinara ili nešto više od 2,15 milijardi evra konačna vrednost.
Vučić: Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji vlasništva u NIS-u