Predsednik kineske Šandong haj-spid grupe Sun Lijang kaže da će u izgradnji deonica Koridora 11 u dužini od 50, 2 kilometara biti angažovane i srpske firme.
Sun Lijang je izjavio i da bi izgradnja te dve deonice, koja je poverena kompaniji „Šandong haj-spid grupe““, trebalo da se završi za manje od predviđenih 37 meseci, kao i da će biti ispoštovan dogovor o učešću srpskih firmi u ovom projektu.
Sun je za današnje „Večernje novosti“ rekao da lista srpskih kompanija, koje će izvesti najmanje 40 odsto radova, još nije zaključena, a da će partneri biti poznati tokom januara naredne godine.
„Mi ćemo ispoštovati dogovor o učešću srpskih firmi na realizaciji ovog projekta“, rekao je predsednik „Šandong haj spid grupe“ kojoj je poveren posao vredan 333,7 miliona dolara na izgradnji dve deonice na Koridoru 11, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga.
„Naš je cilj da pomognemo srpskoj privredi da napreduje, da reši svoje probleme oko nezaposlenosti… Želimo da ovaj auto-put bude spona prijateljstva između dve zemlje i dva naroda. Kinesko tržište za izgradnju infrastrukture razvijeno je do vrhunca“, rekao je Sun. On je naveo da ova firma, kao gigant, proširuje svoje poslove po svetu i radi u 106 zemalja.
„To je jedan od razloga zašto smo se odlučili za Srbiju. A drugi, važniji, jeste to što smo uvek gajili duboko prijateljstvo prema Srbiji i srpskom narodu“, rekao je Sun, dodajući da je posle 1990-ih godina Srbija prošla težak period u svojoj istoriji i kineski narod saoseća sa srpskim. „Volim Srbiju i kada donosim odluku o poslovanju kompanije prvo biram vašu zemlju kao destinaciju za investiranje“, rekao je Sun.
Kako navode „Novosti“, „Šandong“ je u „trci“ za koncesiju, koja podrazumeva izgradnju deonica Koridora 11 od Surčina do Obrenovca i od Preljine do Požege, kao i održavanje i korišćenje auto-puta od Obrenovca do Preljine. Tehnička ponuda „Šandonga“ prošla je u drugi krug izbora koncesionara.
„Tri stvari smo ponudili srpskoj vladi“, navodi Sun precizirajući da su to najpovoljniji uslovi, najbolji kvalitet i tehnologiju, kao i svoj imidž. „Vaše nadležno ministarstvo pokrenulo je postupak provere naših referenci. Vreme trajanja koncesije, koje ćemo ponuditi, poslovna je tajna. Ali, ukoliko naša firma dobije tu koncesiju, mi ćemo sa srpskom vladom formirati zajedničko preduzeće i zajedno upravljati tim projektom. Zainteresovani smo i za ostale projekte koji su od vitalnog značaja za razvoj srpske privrede i društva“, rekao je predsednik kompanije.
Za šest godina „Šandong“ je povećao ukupni kapital sa šest milijardi juana na 280 milijardi, što je prevedeno u dolare povećanje sa milijarde na 48,6 milijardi. Ovu godinu kineski gigant završava sa operativnim prihodom od 7,5 milijardi dolara i profitom od oko jedne milijarde.
„Šandong“ je čuven po izgradnji najdužeg mosta preko mora u dužini od 42 kilometra. Zahvaljujući tom projektu, Sun Lijang dobio je u junu ove godine priznanje u Americi za najbolji most na svetu, a kineska javnost ga je proglasila jednom od 10 najuticajnijih ličnosti u ovoj godini. „Vrlo je teško dobiti takvo priznanje, biti među prvih 10 od ukupno 1,3 milijarde Kineza“, navodi Sun dodajući da to nije priznanje samo njemu, već celoj kompaniji.
Kineska Šandong haj-spid grupa (Shandong Hi-Speed Group) započela je 24. decembra pripremne radove na izgradnji autoputa na Koridoru 11, na deonici Obrenovac-Ljig.
Iako više kao ratni dnevnik jednog generala „Specijani zadatak Balkan“ vrlo lepo opisuje srpski narod, sa svim svojim dobrim osobinama i manama onako kako su ljudi izgledali u očima jednog nemca. Kako je srpski narod tamo opisan, i ako u vihoru jednog od najvećuh ratova je itekako aktuelno i u današnje vreme. bojanr@mail.ru