Srbija

06.04.2018. 10:09

N1

Autor: Nova Ekonomija

Vojinović i Bušatlija: Limit od milion putnika na niškom aerodromu može da oteža poslovanje

Srbija

06.04.2018. 10:09

Limit od milion putnika na niškom aerodromu, koji je predsednik Vučić pomenuo u vezi sa koncesijom beogradskog aerodroma „Nikola Tesla”, iako zvuči daleko, može da oteža poslovanje vazdušne luke na jugu Srbije, ocenili su urednik portala Tangosix Petar Vojinović i savetnik za ulaganja Mahmud Bušatlija, u emisji „360 stepeni“ TV N1.

Najava da će država da preuzme u vlasništvo niški aerodrom „Konstatin Veliki“, izazvala je burnu reakciju javnosti i višednevne proteste u Nišu. Vremenski sled događaja podstakao je spekulacije da je preuzmanje niškog aerodroma u vezi sa koncesijom za beogradski aerodrom „Nikola Tesla”, koji je nedavno dat na upravljanje francuskoj kompaniji „Vansi” na period od 25 godina.

Imaju li takve spekulacije osnova ili ne, još nije poznato, budući da ugovor o koncesiji nije dopstupan javnosti. Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović nedavno je najavila da će ugovor biti objavljen za nekoliko meseci, čim koncesionar „uđe u posed”, demantujući pritom da su potezi države u Nišu u bilo kakvoj vezi sa poslom u Beogradu.

Predsednik Aleksandar Vučić istog dana je, međutim, naveo da „nemamo nikakvu obavezu da se konsultujemo sa koncesionarom beogradskog aerodroma dok broj putnika na niškom aerodromu ne dostigne milion“.

Istovremeno je naveo da analize pokazuju da bi aerodrom „Konstantin Veliki” mogao da dostigne 774.000 putnika tek 2027. godine.

Iako milion putnika zvuči daleko, samo postojanje takvog limita moglo bi da oteža poslovanje niškog aerodroma, saglasni su gosti emisije 360 stepeni.

To znači da ste isključili mogućnost da se aerodrom razvija, smatra savetnik za ulaganja Mahmut Bušatlija. Objašnjava da ukoliko bi npr. menadžment niškog aerodroma otišao u banku da zatraži kredit, oni bi mogli da im kažu da samo postojanje limita od milion putnika predstavlja rizik za vraćanje zajma.

„Ne možete limitirati razvojni projekat. Mora biti bez ikakvog limita, da bi mogao normalno da se finansira”, istakao je on.

Urednik portala Tangosix Petar Vojinović podsetio je da ugovori sa loukost kompanijama koje lete iz Niša važe do 2021. godine, i da država tu ne može ništa da menja, odnosno da će takse morati da ostanu tri evra.

„On (Vučić) je hteo da kaže da Niš mnogo kasnije neće doći do milion putnika, to je nebitno u momentu pregovora, poslovna izvesnost je ugrožena”, upozorava on i dodaje da su loukost kompanije svesne da će 2021. imati drugačije uslove, naročiti što će Vansi pokušati da ih dovede u Beograd.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.