Svet

21.01.2014. 10:24

Tportal

Autor: Nova Ekonomija

Pet trikova prodavaca za povećanje prodaje

Svet

21.01.2014. 10:24

Već je poznato da skoro svaka prodavnica ili trgovinski lanac ima skrivene i suptilne, ali vrlo uspešne tehnike koje nas navode na prekomernu potrošnju novca.

Međutim, dok su ogledala koja sužavaju i prevelika kolica već dobro poznate tehnike, neki trikovi još su jako dobro skriveni.

Događa vam se da određene stvari, koje uopšte niste planirali, kupite i onda se po izlasku iz prodavnicepitate zašto ste to uradili?

Krivci za takve postupke verovatno mogu biti neke od navedenih tehnika kojima se prodavnice redovno služe kako bi kupce naveli na veću potrošnju. 

Trik: Mekan tepih u vašoj omiljenoj prodavnici 

Stajanje na mekom tepihu čini predmete u prodavnici, posebno pri prigušenijim svetlom, lepšim i udobnijim, nego kada biste iste te predmete posmatrali stojeći na tvrdoj podlozi. 

Naime, stajanjem na mekoj podlozi menja se percepcija pa na primer nameštaj ili oprema za dom izgledaju znatno lepši i prijatniji. 

S druge strane, pod popločan malim i neravnim pločicama uzrokuje više buke dok gurate kolica što vas navodi da usporite i, naravno, više kupujete. Glatki podovi bez trenja takođe na nas deluju potpuno nesvesno odvlačeći nas prema unutrašnjosti radnje sa osećajem lakoće i navode da kupimo ono što uopšte nismo planirali. 

Trik: Miris limuna, bora i drugih jednostavnih mirisa 

Svako ko je ikada ušao u pekaru i osetio miris svežeg hleba dobro zna koliko miris može da utiče na odluku o kupovini. Međutim, činjenica je da nije svaki prijatan miris ujedno i „komercijalno inspirativan“. 

Prema istraživanju stručnjaka, ako u prodavaonici prevladava prijatan miris, kupac je spreman da potroši do 20 odsto više novca, ali samo ako je taj miris vrlo jednostavan, a ne složen. 

Na primer, običan miris narandže, limuna ili bora pokazao se znatno efikasnijim od mešavine mirisa bora, bosiljka i zelenog čaja. 

Trik: Adelina pesma „Turning Tables“ 

Pop rok pesme koje su relativno sporog ritma i u nižem molu navode nas da više kupujemo i trošimo. Kako su otkrili stručnjaci, kupci su spremni da potroše i do 12 odsto više novca ako u trgovini sviraju nežnije i mekše pesme nego one jako glasne i ritmične. Tako sporije pesme uspevaju da uspore kupca, a pomalo melanholične i tužne pesme iziskuju potrebu popravljanja raspoloženja – i to baš šopingom. 

Trik: Dodirivanje sjajne, glatke i nove „igračke za odrasle“, poput novog Ajfona 

Ako imate priliku da dodirnete nove sjajne gedžete, još više ćete ih želeti. Prema rečima stručnjaka, svaki dodir predmeta koji nam se jako sviđa, ili prosečno sviđa čini nas povezanim s njim pa se stvara osećaj posedovanja. 

Osim toga, nakon dodirivanja određenog predmeta, znatno lakše ćemo i pristati na veću cenu jer ćemo imati osećaj da vredi više. 

Trik: Prodavac koji vam govori da niste dužni ništa da kupite 

Obratite pažnju kada vam trgovac kaže da bi svakako trebalo da kupite tu skupocenu ogrlicu, ali niste obavezni. Upravo je trik u tim rečima „niste obavezni“. Naime naučna istraživanja pokazuju kako se korišćenjem izraza „niste obavezni“ šansa za kupovinu udvostručuje. Razlog zašto ta fraza tako pali je činjenica da kada prodavac naglašava slobodu kupca i neobaveznost kupovine, to zapravo navodi na kupovinu – to je čista obrnuta psihologija.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. bucika1996@gmail.com
    Vise volim knjige u fizickom obliku. Knjiga u elektronskom obliku ne moze da zameni taj osecaj kada drzite knjigu u rukama, kada listate strane i nikako ne moze da zameni osecaj kada kupite novu knjigu i taj miris hartije. Knjige u fizickom obliku su jednostavno najbolje.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.