Prema novoj studiji sa finskog Univerziteta u Vasi, kreativni ljudi žele lidera sposobnog da transformiše, posebno onog koji motiviše i intelektualno podstiče ljude u radu. Takođe, on treba da uzima u obzir potrebe pojedinaca, da bude vizionar i utiče na oblikovanje onoga što se radi.
Studija pokazuje da se među kreativnim vođama naročito ističu spontane žene, kao i žene i muškarci koji su intuitivni i ekstrovertni. Intuitivni i ekstrovertni ženski lideri, prema studiji, najviše utiču na transformaciju u poslu.
Vreme je da promenimo svoja uverenja o tome kako izgledaju dobri lideri. Menadžeri inženjerskog tipa takođe su potrebni, ali im nedostaje kvalitet koji je potreban da bi vodili tim inovatora. To je jedan od zaključaka doktorske disertacije u oblasti menadžmenta, autorke Pije Usi-Kakuri.
„Razumljivo je što su za vođe obično izabrani ljudi koji vrednuju činjenice i najbolji su u praksi ‒ razboriti i kompetentni pojedinci koji izazivaju poverenje. Međutim, utvrđeno je da lideri imaju veliki uticaj na kreativnost timova i pojedinaca, a nažalost, pomenuti menadžeri nemaju ove odlike“, kaže dr Usi-Kakuri.
Ona ističe da kreativnost zahteva slobodu i hrabrost da se eksperimentiše, predstavljaju predlozi i prave greške. Vođa koji podržava kreativnost mora biti na svojevrstan način inspirativan i spreman na izazove.
Autorka navodi da je lako govoriti o značaju inovacija i formalno podržavati kreativnost, međutim, mnogi žele samo da pokažu da su nadležni i kompetentni tako što kritikuju, otkrivaju nedostatke u idejama i zahtevaju bolja rešenja. Umesto toga, trebalo bi da budu radoznali i da rade na idejama, čak igrajući se njima, pa čak i ako to nikuda ne vodi.
Uporni inovatori prate svoje ideje, i okrenuće se uvek tamo gde imaju podršku. Ukoliko ostanu u okruženju koje ih ne podržava, a prethodno nisu bili shvaćeni i podržani, najčešće neće više deliti svoje ideje. Lideri kreativnih timova ne bi trebalo da se opterećuju time da će regrutovanje kreativnih ljudi garantovati uspeh. Njima treba podrška, a što više ideja – to je veća verovatnoća da će se doći do najprofitabilnijih, ali i najkreativnijih rešenja.