Češki proizvođač došao je u situaciju da ne može da zadovolji povećanu tražnju kupaca samo sopstvenim fabričkim kapacitetima, pa će morati da angažuje i neke druge kompanije da sklapaju Škode.
U Škodi očekuju da će, zahvaljujući proširenju ponude svojih modela SUV vozilima Kodiaq i Karoq, kao i modelom Kamiq za kinesko tržište, do 2025. povećati godišnju produkciju sa sadašnjih 1,2 miliona na 2 miliona automobila.
Međutim, Škoda već sada ima problem da brzo isporuči naručene automobile jer je proizvodnja dostigla maksimalni kapacitet njenih fabrika, piše Rojters.
Jedna od opcija je proizvodnja Škoda automobila u pogonima drugih auto-kompanija u okviru Volkswagen grupe, čiji su kapaciteti nedvovoljno iskorišćeni, ali češka kompanija misli da to neće rešiti problem na duži rok. Zato u Škodi traže druge alternative, a jedna bi bila sklapanje ugovora o proizvodnji sa nekom auto-kompanijom izvan VW grupe.
Česi priznaju da već u 2018. globalna tražnja za Škoda automobilima prevazilazi kapacitete svi pogona te kompanije, pa će rešenje morati što pre da se nađe.
Za sada je najavljeno da će model Karoq početi da se izrađuje i izvan granica Češke, u Volkswagenovoj fabrici u Osnabriku.
Proizvodnja modela Karoq u ovom gradu na severozapadu Nemačke počeće do kraja 2018. i nastaviće se bar tokom 2019. godine.
Volkswagen u Osnabriku već proizvodi VW Tiguan, a od 2020. tamo će se izrađivati i kompaktni krosover VW T-Roc u kabriolet verziji.
Inače, prema najnovijim podacima, Škoda je postala drugi najprofitabilniji auto-brend u okviru VW grupe, posle Porschea, a ispred dosadašnjeg drugoplasiranog Audija.