Konkurs za nagrade KAKTUS 2018 otvoren je do 20. septembra ove godine. Uslovi konkursa, propozicije i kategorije, kao i prijavni formular i Pravilnik o radu žirija, mogu se pogledati na sajtu www.kaktus.rs.
Nagrade će biti svečano dodeljene na četvrtom nacionalnom Festivalu integrisanih komunikacija –
KAKTUS 2018, koji će biti održan 12. i 13. novembra u hotelu Hyatt Regency u Beogradu.
Povodom raspisivanja konkursa za KAKTUS 2018 razgovarali smo sa predsednikom regionalnog dela žirija Nikolom Žinićem, Co-Chairman and Chief Creative Officer agencije Bruketa&Žinić&Grey, Hrvatska.
Kako biste ocenili tržište integrisanih komunikacija u regionu i koji trend će po Vašem mišljenju
obeležiti 2018. godinu?
U regiji se primećuje napredak agencija, počeli su se pojavljivati projekti koji pomeraju granice i takvih projekata je sve više iz godine u godinu. U poslednje vreme primećujem da svake godine nastanu dva do tri vanserijska projekta koja nađu svoje mesto i među nagrađenima u Cannesu. Mislim da smo kao regija počeli „loviti voz“ sa svetskim projektima. Još uvek je to pomalo sramežljivo, ali iz godine u godinu sve bolje. Trend koji se oseti i traje već nekoliko godina, a sve je izraženiji, jeste taj da agencije promišljaju o integrisanju online i offline kanala, odnosno da online više ne postoji kao samostalan kanal, sve je to danas jedno.
U kojoj meri su agencije u Hrvatskoj (i regionu) s jedne i klijenti s druge strane zaista spremni za
hrabre i inovativne kampanje? Da li se i zbog čega plašimo?
Ne volim govoriti o hrabrim i inovativnim kampanjama kao klasifikaciji jer mislim da za svaku kampanju, odnosno ideju, za svako komunikacijsko rešenje koje se predlaže klijentu, treba dobra argumentacija. Treba imati dobarrazlog zašto je ideja takva kakva jeste i dokazati njenu isplativost. Mislim da su agencije danas puno spretnije u argumentaciji zašto se nešto za oglašivača isplati napraviti. To što nama neke kampanje izgledaju hrabre, to znači da je agencija napravila dobro istraživanje, da je došla do kvalitetnog insighta, da je zajedno s klijentom stvorila komunikacijsku platformu koja daje rezultate. Hrabre kampanje su neočekivane, rešenja za određeni zadatak kakva nisu očekivana. S druge strane, mislim da su i klijenti počeli dobro postavljati zadatke, briefove, postali su otvoreniji u tom smislu. Rešenje klijentovog problema može zbog toga biti bilo šta, novi proizvod, usluga.
Šta je, iz Vašeg iskustva, „tajni sastojak“ za ideju koja opstaje, odnosno za kvalitetnu kampanju koja
će ostaviti trag?
I dalje je to dobro istraživanje, biti puno na ulici, razgovarati s ljudima, kopati po insightima. Glavni i najvažniji sastojak je kvalitetan i inspirativan insight do kojeg se dolazi istraživanjem. Mislim da je to početna tačka svake dobre kampanje.
Slogan ovogodišnjeg festivala KAKTUS 2018 je Idea is nothing without execution. Mogu li ideje da
„prežive“ bez kvalitetne egzekucije?
Ne mogu. Dobra egzekucija je 90% svake dobre kampanje. Video sam puno kampanja koje su počivale na sjajnoj ideji, proizašle iz dobrog insighta, ali je egzekucija bila katastrofalna. I jedno i drugo mora biti apsolutno
zadovoljeno.
Kao predsednik regionalnog dela žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2018, na koje detalje ćete najviše
obratiti pažnje kada budete ocenjivali radove i kakve radove očekujete na konkursu?
Očekujem super radove i dva-tri iznenađenja. Ono što lično uvek gledam na sličnim takmičenjima je taj insight o
kojem celo vreme govorim. Da li je insight nešto što me iznenadilo, osvojilo, nešto što mi je poznato, a da mi
prođe kroz glavu „kako se toga nisam setio pre“. Nakon toga gledam egzekuciju – kako je napravljen svaki detalj, na koji način se ideja primenjuje na različite kanale, kako se održava konzistentnost ideje, i produkcija koja je jako važna kako bi neka ideja u finalizaciji funkcionisala.