Nakon što su brojni veliki proizvođači najavili da odustaju od nekih popularnih auto-sajmova naredne godine, a onaj u Detroitu pomeren za jun od 2020, sve su učestalije debate da li oni imaju budućnost.
To naravno nije novo pitanje, kruži u auto-industriji već godinama, jer su sajmovi automobila odavno izgubili draž i ulogu koju su decenijama imali, ali retko koji proizvođač je sam dovodio to u pitanje.
Međutim, sada se konkretno u vezi sa tim, i to sa pesimističkog ugla gledanja, oglasio jedan od najvećih – Volkswagen.
Kako prenosi australijski Motoring, direktor VW grupe Herbert Dies je tokom Gudvud festivala brzine u julu izjavio da su tradicionalni sajmovi automobila „mrtvi“.
Tačnije, Dies je rekao da su oni proizvod 60-ih godina prošlog veka i da više nisu bitni, da više ne donosi proizvođačima ono što žele niti kupcima ono što traže.
Da direktor VW nije otkrio toplu vodu pokazuje činjenica da većina proizvođača svoje nove modele, posebno one najbitnije, predstavlja javnosti van velikih sajmova, često birajući manje događaje upravo poput onog u Gudvudu, zbog veće interakcije sa posetiocima.
Takođe, sve je više samostalnih ceremonija predatavljanja, kao što je to Jaguar uradio sa E-Pace prošle godine, ili Volvo sa S60 nedavno.
Bitnu ulogu u „ubijanju“ auto-salona igra i tehnologija, proizvođači se sve više okreću društvenim mrežama jer tako dopiru do mnogo većeg broja ljudi nego što to uspevaju na sajmovima, a i mnogo je jednostavnije i pre svega jeftinije.
Troškovi dolaska jednog većeg proizvođača na sajam automobila često iznose i više od milion dolara, što je ogromna suma koja se može investirati u mnogo bitnije stvari od predstavljanja vozila.
Naravno, auto sajmovi neće tek tako nestati, ali će proizvođači sve češće propuštati velike događaje i verovatno se koncentrisati samo na nekoliko njih tokom godine.