Britanska uprava za standardne oglašavanja (ASA) zabranila je reklamu za novi Volkswagen Polo u kojoj je akcenat na sigurnosnim sistemima.
Reklama je zabranjena na Ostrvu jer je pomenuta uprava procenila da je „preterana“ i da promoviše oslanjanje vozača na tehnologiju.
U pomenutoj reklami vidimo kako otac brine zbog svog sina koji obožava ekstremne sportove pa mu se često dešavaju nesreće.
Nekako je „pregurao“ tricikle, bicikle i motore, a onda je na red došao putnički automobil.
Otac deluje prestravljeno jer će njegov sin da vozi, a tokom vožnje upravo pomenuta tehnologija sprečava nekoliko udesa, uključujući i gaženje pešaka.
Šestoro osoba se žalilo ASA jer reklama ohrabruje opasnu vožnju preterano ukazujući na prednosti sigurnosnih sistema u automobilu.
Volkswagen je odbio žalbe, istakavši da u reklami ne postoji ništa što „toleriše ili ohrabruje opasnu, nametljivu, nepromišljenu i nedogovornu vožnju“.
Nemačka kompanija je opisala vozača kao „nespretnog, nesrećnog i nesrećama sklonog“, što je jasno pokazano kroz „komično preterane“ scene.
VW je takođe naglasio da bi bilo nemoguće reklamirati bezbednosne tehnologije poput onih iz reklame bez pokazivanja potencijalno opasnih situacija, i da je kompanija sarađivala sa regulatornim telima kako bi se osiguralo da su njihove bezbednosne tehnologije prikazane na „tačan i odgovoran način“.
Međutim, ASA se nije složila sa tvrdnjama VW, istakavši da opis opasnih situacija u reklami pokazuju da neodgovorni vozači mogu da se „oslone“ na bezbednosne sisteme vozila.