Srbija

10.03.2014. 00:17

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Stigao prvi Ikarbus autobus napravljen u saradnji sa Mercedesom

Srbija

10.03.2014. 00:17

Prvi autobus, koji je napravljen u saradnji Mercedesa i Ikarbusa, izašao je iz fabrike u Zemunu.

Znak nemačkog automobilskog giganta simbolično je na novi autobus postavio prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić.

Vučić je rekao da se „Mercedes“ u Srbiju vratio posle 17 godina i zato je to pokazatelj rasta indutrijske snage Srbije.

„Ovo je veliki i važan signal ponovnog rasta srpske industrijske snage. Pošto su neki na volšeban način uspeli gotovo da unište ‘Ikarbus’, danas smo ovde da pokažemo da samo 300 zaposlenih može sve da preokrene i krene u vraćanje stare snage ‘Ikarbusa’ i napravi ovakvu saradnju s ‘Mercedesom'“, rekao je Vučić. 

On je naveo da autobus košta 135.000 evra i da se za njegovu kupovinu već interesuju iz susedstva, a biće prodavan na području cele jugoistočne Evrope.

Vučić je rekao da su radnici „Ikarbusa“ pokazali da je srpski radnik najbolji radnik kada ima motivaciju. 

„Zahvalan sam radnicima koji su od januara, kad su stigli delovi za autobus, dan i noć marljivo radili i pokazali kolika je snaga srpskog radnika i kako možemo da radimno kada imamo motiv“, rekao je Vučić i zahvalio ambasadoru nemačke Hajncu Vilhelmu i svima koji su učestvovali u projektu. 

Vučić je rekao da je ovaj autobus ponos Srbije i da se nada da će biti još toliko autobusa i vozila, navdodeći da više nećemo morati da ih uvozimo iz Poljske, već da ćemo imati svoj, srpski, „Mercedes“.

Onima koji nisu verovali da ne postoji srpski „Mercedes“, Vučić je poručio da danas mogu da vide njegov prototip, a za tri dana na Sajmu automobila će moći da ga kupe. 

Generalni direktor „Ikarbusa“ Aleksandar Vićentić rekao je da mu je čast što može da predstavi prototip novog autobusa, koji je prvi u nizu autobusa i kombi vozila koje dve kompanije treba zajednički da naprave u narednom periodu. 

„Uveren sam da će saradnja sa tako renomiranom kompanijom značajno doprineti podizanju kvaliteta proizvoda i mogućnosti njegovog plasiranja na domaće i strano tržište“, rekao je Vićentić i zahvalio Vladi Srbije, „Mercedesu“ i zaposlenima, koji su za kratko vreme napravili kvalitetan autobus.

Posle potpisivanja ugovora o saradnji sa „Mercedesom“, u „Ikarbusovoj“ fabrici u Zemunu zajednički će se raditi na još šest do sedam novih modela autobusa – gradskih, međugradsjkih, turističkih i kombi vozila, izjavio je Vićentić. 

On je istakao da već postoji veliko interesovanje za model autobusa, koji je danas izašao iz fabrike u Zemunu, i da očekuje da bi u ovoj godini moglo biti prodato oko 100 novih autobusa. 

Na novom modelu autobusa, u čijoj izradi učestvuje više od 90 firmi iz Srbije, u fabrici u „Ikarbusu“ u Zemunu trebalo bi da bude zaposleno još najmanje 150 novih radnika, a trenutno ih je 280, dodao je generalni direktor Ikarbusa. 

U pitanju je „lou entri solo“ gradski autobus, i to je kombinacija niskopodnog i srednjepodnog autobusa, kapaciteta 100 putnika, sa 35 sedišta. Autobus je prilagođen prigradskim linijama i lošijim putevima i jeftiniji je od niskopodnog. 

Ugovor o tehničko-poslovnoj saradnji Ikarbusa i nemačkog automobilskog giganta treba da bude potpisan do kraja marta, što je značajno za Ikarbus, kome je potreban starteški partner.

Direktor „Mercedesa“ Rolf Jirgen Zajerle rekao je da je proizvodnja autobusa dobar signal za „Ikarbus“ i Srbiju i da se nada da će ta saradnja postići veliki uspeh. 

Novi model autobusa sa oznakom IK 112 LE biće prikazan na predstojećem salonu automobila u Beogradu. 

Na tom modelu „Mercedes“ isporučuje samohodnu šasiju, a „Ikarbus“ radi nadogradnju, pri čemu je posao podeljen pola-pola.

Izrada pod strogom kontrolom „Mercedesa“

Tehnički direktor Ikarbusa Petar Baltić je objasnio da se za novi model autobusa od „Mercedesa“ dobija samohodna šasija na kojoj su već ugrađene glavne komponente-motor, osovina, upravljački sistem, a „Ikarbus“ radi produžavanje te šasije sa devet na 12 metara i nadogradnju šasije i samog autobusa. 

On je napomenuo da se autobusa proizvodi pod strogom kontrolom „Mercedesa“ i da se proces prati preko četiti kontrolne tačke. 

„Ikarbus je do sada prošao tri kontrolne tačke i ‘Mercedes’ je bio izuzetno zadovoljan kvalitetom i brzinom radova koje je Ikarbus završio“, dodao je Baltić.

„Mercedes“ je na prvoj kontrolnoj tački sagledavao da li je „Ikarbus“ sposoban da bude nadograđivač „Mercedesove“ samohodne šasije, druga tačka je bilo sagledavanje tipa autobusa i dostavljanje „Mercedesu“ tehničkog rešenja. Treća kontrolna tačka je bila kada je „Ikarbus“ napravio fizički kostur novog autobusa, a četvrta će biti onda kada „Ikarbus“ u potpunosti bude završio autobus, objasnio je Baltić. 

Ukoliko, kako je rekao, Ikarbus prođe i tu poslednju kontrolnu tačku, „Mercedes“ će dozvoliti da na taj novi model autobusa, koji se pravi u „Ikarbusovoj“ fabrici u Zemunu, bude stavljen poznati mercedesov znak-zvezda i tada će Ikarbus postati autorizovani nadograđivač na njihovim šasijama. 

„Taj ‘Mercedesov’ znak na ‘Ikarbusovim’ autobusima predstavlja garanciju kvaliteta kupcima“, dodao je Baltić, istakavši da će to biti velika izvozna šansa za Ikarbus u zemlje okruženja, ali i u zapadnu Evropu.

On je ponovio da su za novi model autobusa već jako zainteresovani veliki domaći prevoznici i transportne firme, a postoji zainteresovanost i komapanija iz okruženja pre svega Hrvatske. 

Proizvodnja novog autobusa u saradnji sa Mercedesom je velika šansa i za domaću privredu i nastojimo da ugradimo što više domaćih komponenti u novi model autobusa i sada imamo oko 60 domaćih dobavljača, dodao je Baltić. 

On je napomenuo da proizvodnja novog modela ne znači da će „Ikarbus“ samo to raditi, nego će zadržati i svoj sadašnji proizvodni program proizvodnje solo i zglobnih vozila, sa evro pet motorima, za koje postoji potražnja na domaćem tržištu. 

Baltić je naglasio da će Ugovorom o saradnji sa Mercedesom biti obuhvaćeno i to da će se u „Mercedesovom“ školskom centru u Krnješevcima kraj Beograda obučavati svi zaposleni „Ikarbusa“, od proizvodnih radnika do menadžera.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Zasto vi gospodo niste naveli na sta da se obrati paznja pri kupovini tog materijala, recimo keramickih plocica!? Koji to prodavac ce da vam dostavi dokaz da proizvod ima atest!? Napisite text na osnovu licnog iskustva, posaljite nekog na teren pa neka trazi atest i nek vidi kako ce da prodje….

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.