Srbija

24.03.2014. 12:20

Politika

Autor: Nova Ekonomija

Kamenolom se isprečio na putu Koridora 10

Srbija

24.03.2014. 12:20

Kamenolom Momin kamen mogao bi da bude zatvoren jer se nalazi na projektovanoj trasi Koridora 10 kod Vladičinog Hana.

Sudario se „Momin kamen” sa sopstvenom državom, postao je kamen (kost) u grlu državnim organima. A država Srbija i Koridor 10, koji se uveliko gradi, postali su i noćna i dnevna mora za AD „Eroziju”, vlasnika tog kamenoloma.

Milan Milosavljević, jedan od zastupnika većinskog kapitala, ispričao je da je dve godine ova firma posle privatizacije potrošila samo na čišćenje kamenoloma i pripremu za ponovnu eksploataciju kamena, piše Politika.

Kao i da je, posle mnogo, mnogo vremena AD „Erozija”, u kojoj je zaposleno dvadesetak ljudi, a u sezoni ta brojka dostiže i stotinu radnika, prošlu 2013. godinu završila s pozitivnim rezultatima i da je u međuvremeno obavljeno obimno geološko istraživanje. Na lokaciji od čak 57 hektara je prebogato nalazište, utvrdila je državna komisija. 

U ovu godinu kamenolom je ušao s velikim problemom i neizvesnošću da li će opstati, kaže Milosavljević i dodaje: 

„Naše muke počele su posle izrade idejnog, a potom i glavnog projekta izgradnje „Koridora 10”, jedne od najznačajnije investicije naše države. Ni mi u AD „Erozija” još manje građani ovog dela Srbije nismo protiv izgradnje međunarodnog autoputa prema Makedoniji i Grčkoj. Svesni smo da će to doprineti razvoju celog ovog dela Srbije“, kaže on. 

„Ali, autoput prema tom projektu, koji pokušavamo da osporimo i promenimo, prolazi kroz sredinu „Mominog kamena” i ne znači ništa drugo nego naše gašenje. Neće moći više da se eksploatiše ni za nas, ali još više za državu vredan kamen. Usred kamenoloma, gde su naše radionice, mehanizacija, kovačnica, industrijski železnički kolosek, benzinska pumpa, betonska baza, magacini i skladišta eksploziva (!?!) niče gradilište međunarodne saobraćajnice“, navodi Milosavljević. 

Problem je nastao, ističe Milosavljević, onog trenutka kada je na području opštine Vladičin Han urađena eksproprijacija zemljišta za izgradnju novog autoputa: 

„Prethodnih godina urađena je eksproprijacija, na koju smo se žalili jer je bila bez javne rasprave i ni za šta nismo pitani. Mi ne jurimo za velikim novcem, koji bi nam sigurno bio isplaćen posle eksproprijacije, mi želimo da sačuvamo kamenolom, veliko bogatstvo za državu, radna mesta za zaposlene. Tužili smo Preduzeće „Putevi Srbije”, Ministarstvo finansija, firmu „Koridor 10”…“ 

„Neshvatljivo je da isti ljudi koji su članovi državne komisije koja je utvrdila bogatstvo dacita na Mominom kamenu, potpisuju projekat autoputa i zatvaranje kamenoloma. Na desetine dopisa i zahteva upućeno je ministarstvima, „Putevima Srbije” i direktorima Dmitru Đuroviću i Goranu Tomiću, ekspertu za ovu problematiku. Nijedan odgovor nismo dobili jer nas državni organi ignorišu. A kada odemo kod njih na sastanke u oči nam se govori da smo u pravu, ali nam se i preti da će na nama biti primenjena i sila, ukoliko blokiramo radove na „Koridoru 10”“, kaže Milan Milosavljević.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.