Uzimajući u obzir ekonomsku situaciju u Zapadnoj Evropi, visoku stopu nezaposlenosti mladih, takođe i ograničeni ekonomski razvitak u većini novih zemalja Evropske unije, a isto tako i u susednim zemljama, smatram preduzetništvo ključnim za podršku izlasku iz krize i u mnogim zemljama jedinu šansu za mlade ljude da preusmere svoj život iz ekonomske i lične stagnacije, kaže Derting za „Novu ekonomiju“ Posle dvadesetpetogodišnjeg rada u strategijskom konsaltingu u jednoj od vodećih Boston Consulting Group, Stefan Dertnig je odlučio da se posveti mladim i nadolazećim preduzetnicima u Evropi. Upravo zato je u martu boravio i u Srbiji. Cilj njegovog dolaska i pomaganja početnicima u biznisu je, između ostalog, davanje doprinosa izgradnji Impact Hub koncepta u Beogradu.
Šta vas je dovelo na radionicu Warm-up for Investment Ready Program u Beogradu?
Uzimajući u obzir ekonomsku situaciju u Zapadnoj Evropi (koja je u svojoj najvećoj stagnaciji), visoku stopu nezaposlenosti mladih, takođe i ograničeni ekonomski razvitak u većini novih zemalja Evropske unije, a isto tako i u susednim zemljama, smatram preduzetništvo ključnim za podršku izlasku iz krize i u mnogim zemljama jedinu šansu za mlade ljude da preusmere svoj život iz ekonomske i lične stagnacije.
Ja sam Austrijanac, odskora sa prebivalištem u Beču i imam ličnih prijatelja u Beogradu. Poznato mi je da su Srbi jaki i pouzdani radnici i posvećeni graditelji, kad im se da prilika. Zato sam odlučio da dođem u Beograd da bih video stanje preduzetničkog duha i da bih posvetio dan potencijalnim preduzetnicima i pomogao im u uobličavanju ideja.
Živeći poslednjih 10 godina u Moskvi, sa prijateljima sam osnovao start-up akademiju, koja je veoma uspešna u pripremanju timova za sprovođenje vlastitih ideja i obezbeđivanju kapitala za pokretanje posla. Dolaskom u Beograd, očekujem da vidim isto to – mlade, dinamične preduzetnike, gladne da menjaju svet.
Šta mislite o srpskim startapovima koji su se predstavili na radionici?
Inicijalno, bio sam impresioniran i brojem i predanošću startapova koji su se prezentovali. Neki su već pokazali čvrst koncept i počeli da na ovaj ili onaj način sprovode svoje ideje. Za mene je najvažnije bilo da vidim kako bi timovi jednog dana iskoristili to u oblikovanju svojih ideja, da bi postali precizniji u nuđenju onoga što prodaju potencijalnim kupcima i kakav bi bio očekivani uticaj tih poslova.
Nastavak teksta možete pročitati u devetom broju štampanog izdanja časopisa „Nova Ekonomija“
Koristi tj. zloupotrebljava državne resurse za kampanju i još sme nešto da komentariše. Nezne se ko je prostiji i primitivniji on ili njegovi podrepaši.