Vaš web sajt je ponekad jedina stvar koju vide vaši klijenti, pa iz tog razloga razumljivo je da želite da taj sajt bude lep, funkcionalan i da predstavlja Vače poslovanje na što bolji način.
Izradu web sajtova nude ozbiljne firme koje se time bave više godina, ali i početnici koji nemaju sveobuhvatno znanje ni adekvatno iskustvo. Dobro se raspitajte kome prepuštate izradu sajta, jer ćete u suprotno izgubiti vreme i novac.
Koraci do kvalitetnog web sajta
Evo četiri osnovna načela onoga što čini dobar web sajt:
Svrha sajta – izrada kvalitetnog web sajta počinje sa jako bitnim pitanjem „Šta želim da postignem sa ovim sajtom“. Ako sajt nema jasnu svrhu, razmislite o tome koliko je neophodan.
Dizajn – ovo je opširna tema, ali sajt mora izgledati dobro.
Ako izgleda kao da je iz devedesetih i deluje zastarelo, vreme je za ažuriranje. Dizajn sajta predstavlja vizuelni identitet vaše kompanije i način na koji predstavljate vašu uslugu ili proizvod. Dobar dizajn može u velikoj meri doprineti uspehu vašeg poslovanja.
Odgovarajući i originalan sadržaj – vaš sajt treba da prikaže sadržaj koji je relevantan za vaše ciljno tržište i da bude originalan. Plagijat je ilegalan i kažnjava ga Google.
Pre nego što napišete sadržaj, potrebno je razmisliti za koje ključne reči želite da rangirate. Analitikom ključnih reči ćete doći do fraza koje se koriste u pretrazi, a vezane su za vašu uslugu ili proizvod. Samim tim ćete moći da prilagodite sadržaj na sajtu kako bi vas potencijalni kupci što lakše našli.
Jasna navigacija sajta – znajte da je navigacija dosta važna. Do svake stranice na vašem sajtu bi trebalo da može da se dođe sa tri klika iz bilo koje druge stranice na sajtu. Navigacija treba da bude intuitivna i jednostavna. Ovo pomaževašim posetioceima za navigaciju.
Načini na koje možete povećati posetu na sajtu
Prvi i najbrži način da na sajt dovedete posetioce koji pripadaju vašoj ciljnoj grupi je preko plaćenih Google oglasa (Google Adwords). Olgasima možete privući posetu sa tačno definisanih reči, koji će posetioce otvesti na ciljane stranice. Ovakav način oglašavanja se plaća po kliku, a rezultati su skoro sigurni, što će se vrlo brzo odraziti na samu posetu.
Drugi način je SEO (Search Engine Optimization), koji zahteva više vremena, ali zato donosi dugoročne rezultate.
Za razliku od plaćenih oglasa koji daju rezultate dok kampanja traje i dok ih plaćate, rezultati SEO-a će ostati i nakon završetka kampanje.
SEO znači što bolje pozicijoniranje na pretraživačima kao što je Google i odnosi se na organsku pretragu. Pored analitike ključnih reči i onpage korekcija na samom sajtu, treba početi sa radom na offpage optimizaciji što podrazumeva dolazne linkove sa drugih web sajtova. Najkvalitetniji linkovi su oni koji dolaze sa sajtova koji se bave istom tematikom, a ujedno imaju dobar autoritet.
Treći način je šerovanje na društvenim mrežama.
Pobrinite se da se na društvenim mrežama šeruje sadržaj sa vašeg sajta.
Ulogu u rangiranju na Google-u ima i broj poseta koji dolaze sa ovakvih platformi kao i plaćene PR kampanje.
Posle svega navedenog, ukoliko Vam je potreban novi web sajt ili ažuriranje starog, dobro razmislite kome ćete poveriti izradu web sajta. Iako možda na prvi pogled deluje kao velika investicija, imajte na umu da vam dobro pozicioniran web sajt može dovesti nove posetioce iz vaše ciljne grupe na sajt, što se odražava na povećanje poslovanja.
Nakon razgovora sa Slavkom Pejovićem, osnivačem digitalne marketing agencije Web Business Solutions, došli smo do zaključka da je sigurno bolje i dugoročno isplativije, izradu web sajta prepustiti profesionalcima, koji će znati da, osim samog programiranja sajta, na njemu integrišu sve krucijalne stvari neophodne za Vaše uspešno poslovanje, kao i da naprave sve postavke koje će web sajtu omogućiti da uđe u trku sa svim drugim web sajtovima koji se nalaze na internetu, odnosno na Google pretraživaču.