Već decenijama, poslednje subote u oktobru okupljaju se inženjeri mašinstva. Danas se obeležavaju i dva jubileja – sedamdeset godina samostalnog rada Mašinskog fakulteta i 145 godina od uvođenja nastave o mašinama u obrazovni sistem Srbije. Za uspeh fakulteta, kažu, zaslužni su i profesori, ali i studenti koji se iz inostranstva sve češće vraćaju sa nagradama.
Najbolji brendovi fakulteta su studentski timovi okupljeni oko projekata razvoja energetski efikasnih plovila i trkačkih bolida.
Kada su studenti sami, bez profesora, pre osam godina došli u Rektorat da predstave svoju ideju rektoru i novinarima, malo ko je verovao da će uspeti. A do sada su izradili sedam bolida. Sa najnovijm su se takmičili u Italiji i Češkoj.
Branko Miličić iz studentskog tima Tenfor Drumska strela rekao je da se timu pridružio 2016. godine.
„Trenutno sam zadužen za razvoj sistema za oslanjanje na vozilu koje pripremamao za 2020 godinu koje će biti na elektropogon“, kaže Miličić.
Tim budućih brodograđevnih inženjera osvojio je prvo mesto u trci brodova za prevoz teškog, a četvro mesto za prevoz lakog tereta.
„Planovi za sledeću godinu su prva dva mesta kao i ove pa videćemo da li ćemo uspeti“, kaže Igor Đorđević, student master studija brodogradnje.
Budući inženjeri kažu da ih je od malena privlačila tehnika.
„Mislim da je jednostavno zašto sam se odlučio za brodogradnju jer sam rođen pored mora i sa tatom sam proveo skoro celo svoje detinjstvo i srednju školu sa brodovima. Bez razmišljanja sam odlučio da ću da upišem Mašinski fakultet“, kaže Božidar Dulić, student master studija brodogradnje.
A Mašinski fakultet je dao 24.000 mašinskih inženjera.
„Naša ambicija je ne da igramo srpsku ligu nego da igramo Ligu šampiona, da budemo mera stvari o mašinskom inženjerstvu, a to opet temeljimo na argumentu da desetine naših bisera rasutih po svetu su vodeći profesori na univerzitetima među prvih 100 sa Šangajske liste“, kaže Radivoje Mitrović, dekan Mašinskkog fakulteta.
Boljom organizacijom i u Srbiji, mogu da se naprave vrhunski rezultati, kažu profesori. Zato su uz teorijska znanja, podjednako važne i laboratorijske vežbe, praksa i saradnja sa privredom.