Tečni naftni gas sada je prosečno skuplji za oko 25 dinara za litar nego pre četiri godine.
Srpski vozači proteklih godina su masovno ugrađivali TNG uređaje u svoje automobile, ne bi li „vožnju za hiljadarku“ produžili za još koji kilometar. Sada je ta moda na izdisaju, jer je plin sve skuplji. Litar TNG sada se prodaje po ceni od 90 dinara.
Razlog tolikom rastu cena nije samo „redovno sezonsko poskupljenje“ (zimi je drugačija mešavina butana i propana) kako su se pravdali naftaši. Jer, zima je prošla, a cena TNG nikako da „ogreje“ vozače.
Analiza Novosti o cenama TNG krajem aprila od 2010. do danas pokazuje da je TNG sada, prosečno skuplji za oko 25 dinara za litar nego pre četiri godine.
„TNG će biti sve manje atraktivan za vozače jer je država namerila da poveća svoja zahvatanja u ovom gorivu. Akciza na TNG povećana je 1. januara ove godine za pet dinara po kilogramu i isto se očekuje i narednog 1. januara. Benzin i dizel će, za isti period „dobiti“ akcizu uvećanu za svega 40 para“, objašnjava Tomislav Mićović generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije.
Državi jednostavno nije u interesu da sve veći procenat vozača vozi na TNG jer je akciza doskoro, bila dosta manja nego za benzine i dizele. Čak ni „eko faktor“ koji je ranije bio na strani TNG derivata sa dolaskom bezolovnih benzina i evrodizela na tržište više nije toliko značajan da bi „prislio“ nadležne da favorizuju ugradnju TNG uređaja. Po državnom zahvatanju, koje iznosi oko 36 odsto od cene litre TNG Srbija je apsolutni lider u regionu.
Naša zemlja je veoma uvozno zavisna kada je TNG u pitanju. Uvozimo ga iz Kazahstana, Rusije, Austrije, Rumunije. Sa oko 20 odsto u snabdevanju tržišta Srbije učestvuju „Standard gas“ i Naftna industrija Srbije.
U strukturi potrošnje naftnih derivata u 2013. godini, prema podacima UNKS, najviše se „točio“ dizel – čak 901.000 ona. U rezervoare automobila koje pokreće benzin nasuli smo 391.000 tona. Vozači sa TNG uređajima potrošli su u istom periodu 271.000 tona auto-plina.
Srbija ima najveći broj automobila sa TNG uređajima u regionu. Po tom broju može da nam „parira“ samo Bugarska. Kako je TNG sve manje atraktivan opada i broj ugrađenih TNG uređaja jer sada zaista treba da se prevali ogromna kilometraža da bi sve veće ulaganje bilo isplativo.