Srbija

03.12.2018. 13:55

B92, Beta, Večernje Novosti

Autor: Zorana Mihajlović

Grad želi da preuzme BG voz

Goran Vesić:

Srbija

03.12.2018. 13:55

Grad Beograd nema nameru da tramvajski i trolejbuski saobraćaj prepusti privatnim prevoznicima.
„Naprotiv, želimo da širimo šinski sistem u prestonici i da preuzmemo i BG voz, ako je to moguće“, rekao je za Večernje novosti zamenik gradonačelnika Goran Vesić. 
Pred poslanicima u republičkoj skupštini trenutno se nalazi izmena Zakona o komunalnim delatnostima, po čijem usvajanju će se omogućiti privatnicima da razvijaju šinske sisteme i prevoze Beograđane. 
Zamenik gradonačelnika, ipak, tvrdi da trolejbuski i tramvajski sistemi neće biti dati privatnicima kroz ugovore o javno-privatnim partnerstvima, kao što je urađeno sa autobuskim saobraćajem. 
„Kada su u pitanju tramvaji, trolejbusi i metro nemamo nameru to da radimo. Mi želimo da širimo šinsku mrežu ka Zemunu i Višnjiškom polju. Trenutno razgovaramo sa JP Železnice Srbije o mogućnosti da preuzmemo BG voz. Ideja nam je da novo preduzeće koje smo nedavno osnovali, JP Beogradski metro i voz, bude vlasnik BG voza. A pošto je to šinski saobraćaj, prirodno je da im pripadaju i tramvaji. Zato je sigurno da će prevoz putnika trolejbusima, tramvajima i metroom obavljati samo naša preduzeća“, kazao je Vesić. 
Zašto se onda Zakon o komunalnim delatnostima, koji je do sada propisivao da javni linijski prevoz putnika trolejbusima i tramvajima mogu da obavljaju isključivo javna preduzeća koja osnivaju jedinice lokalne samouprave, menja, nije jasno. 
Treba imati u vidu i da nijedan grad u Srbiji sem Beograda nema u upotrebi tramvaje i trolejbuse za prevoz putnika. 
U obrazloženju izmena Zakona koje je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture dalo poslanicima, kaže se da je „suština uvođenja privatnog sektora u ove poslove smanjenje fiskalnog pritiska na lokalni budžet, ubrzanje infrastrukturnih ulaganja i poboljšanje usluga“.
Savez za Srbiju protiv predaje javnog prevoza putnika
Potpredsednik Narodne stranke Nikola Jovanović izjavio je da odbornička grupa Saveza za Srbiju osuđuje najavljenu mogućnost da privatni prevoznici u Beogradu preuzmu tramvajski i drugi saobraćaj na električni pogon. 
Ta odbornička grupa ukazala je da zamenik gradonačelnika Goran Vesić najavljuje ukidanje trolejbusa i kupovinu 80 elektro-autobusa, zbog čega su zatražili da kaže koliko košta jedan elektro-autobus, a koliko jedan trolejbus i koliko koštaju stanice na kojima elektro-autobusi pune baterije. 
„Pozivamo formalnog gradonačelnika (Zorana) Radojčića da momentalno zaustavi Gorana Vesića u njegovim aktivnostima koje su štetne po Beograd, ili da podnese ostavku na mesto gradonačelnika“, naveo je Jovanović. 
Prema njegovim rečima, od 2013. godine subvencije privatnim prevoznicima povećane za devet milijardi dinara, a Gradskom saobraćajnom preduzeću samo za dve milijarde. 
„To je dovelo do pogoršanja javnog prevoza, odlivanja para iz gradskog budžeta i uništavanja GSP-a. Jasna je intencija gradskih vlasti da se GSP ugasi ili privatizuje“, ocenio je Jovanović.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.