Svet

30.05.2014. 16:27

Tanjug

Autor: Nova Ekonomija

Da li će se Koka-kola povući iz Švajcarske?

Svet

30.05.2014. 16:27

Koka-kola će obustaviti svoju proizvodnju u Švajcarskoj ukoliko parlament te zemlje usvoji izmenu Zakona o kartelima, čime bi 900 radnih mesta bilo ugašeno.
Ukoliko bi morao svoje proizvode da prodaje po cenama koje važe u inostranstvu, američka kompanija ne bi mogla da pokrije svoje troškove i morala bi ili da smanji plate ili da obustavi proizvodnju na švajcarskom tržištu, potvrđeno je iz Koka-kole, a prenosi švajcarski list 24 sata.
Najavljena izmena Zakona o kartelima usmerena je protiv švajcarskih šoping-turista, koji pazare u susednim zemljama, i predviđa da strani proizvođači prodaju svoje proizvode pod istim uslovima koji važe i van granica Švajcarske. 
Međutim, kako ističu odgovorni u švajcarskoj filijali Koka-kole, ova najavljena revizija zakona nije u skladu sa ekonomskom realnošću, jer su troškovi proizvodnje i zarada u Švajcarskoj dosta viši nego u ostalim evropskim zemljama. 
Koka-kola nije jedina firma sa ovakvim namerama. Konditorska kompanija Tobleron (Toblerone), izvornog švajcarskog porekla, koja sada pripada američkoj grupaciji „Mondelez internešnl“ takođe bi bila pogođena novom merom i u skladu s tim, mogla bi da napusti proizvodnju u Švajcarskoj, što bi značilo gašenje 220 radnih mesta.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Komentar(1)

  1. Svog komšiju zato što uvek besomučno mnogo vremena provodi gledajući šta se dešava u mom dvorištu. Kada bih ga pobedila u ovoj tradiconalnoj disciplini, mislim da se ne bi usuđivao da gleda u mom pravcu!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.